نحوه انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق‌های دیگر به تأمین اجتماعی

    کد خبر :630179

رئیس گروه احتساب سوابق بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: شرایط انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق‌های دیگر به تأمین اجتماعی امکان‌پذیر است.

مهدی شکوری، رئیس گروه احتساب سوابق بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، درباره نحوه انتقال سوابق بیمه‌ای از یک صندوق به صندوقی دیگر اظهار داشت: براساس قانون هر شخصی که در یک صندوق تحت پوشش بیمه بوده و پس از آن به شغل دیگری مشغول می‌شود و تحت پوشش صندوق بیمه‌ای دیگری قرار می گیرد، می‌تواند سوابق بیمه‌ای قبلی خود را به صندوق جدید منتقل کند.

 

به گزارش فارس،رئیس گروه احتساب سوابق بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزود: به عنوان مثال اگر کسی 10 سال در آموزش و پرورش خدمت کرده است و بعد از آن خود را بازخرید کرده و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته است، می‌تواند سوابق بیمه‌ای خود را به این سازمان منتقل کند.

 

وی یادآور شد: فرایند این اقدام به این شکل است که آن فرد باید با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی، تقاضای خودش را در خصوص انتقال سابقه به این سازمان ارائه بدهد و یک مابه‌التفاوت انتقال سوابق بیمه‌ای دارد که باید آن را نیز بپردازد.

 

شهابی ادامه داد: براساس قانون، نحوه محاسبه مابه‌التفاوت مشمولین قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی، برابر است با 18 درصد از آخرین حقوق و مزایا.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید