۹۴تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها

    کد خبر :63005

 

«کانون زیرساخت جهانی» وابسته به گروه جی ۲۰ اعلام کرد، برای پاسخگو بودن به تقاضای جهانی تا سال ۲۰۴۰ میلادی باید ۹۴ هزار میلیارد دلار در بخش زیرساخت ها سرمایه گذاری شود.

به گزارش رویترز، «کانون زیرساخت جهانی» که توسط گروه جی ۲۰ حمایت می شود در گزارش خود اعلام کرد، تا سال ۲۰۴۰ میلادی در حوزه زیر ساخت جهانی، باید در حدود ۹۴ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری شود تا پاسخگو تقاضای جهانی بود.

به گزارش  بازتاب به نقل از ایبنا، همچنین این نهاد وابسته به گروه جی ۲۰ اعلام کرد، برای کاهش شکاف هزینه ها در دولت ها، سرمایه گذاری سالانه در زیرساخت ها از ۳ درصد تولید ناخالص داخلی کشورها باید به ۳.۵ درصد افزایش پیدا کند.

«کریس هیسکوت» مدیر اجرایی «کانون زیرساخت جهانی» گفت: بمنظور پاسخگویی به تقاضای جهانی، باید هر سال ۳ تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار در زیرساخت ها سرمایه گذاری شود که این رقم معادل اقتصاد آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، است.

وی تصریح کرد، بمنظور رسیدن به اهداف «توسعه پایدار سازمان ملل» که دسترسی جهانی به آب آشامیدنی و برق تا سال ۲۰۳۰ میلادی است، از حالا تا سال ۲۰۳۰ میلادی باید سرمایه گذاری در جهان به ۳.۷ تولید ناخالص جهانی افزایش پیدا کند و این میزان از سرمایه گذاری می تواند منجر به رشد اقتصاد جهانی و نیز کاهش شکاف در زیرساخت های موجود در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه شود.

بر همین اساس، آمریکا با ۳ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار بزرگ ترین شکاف هزینه ای در زیرساخت ها را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که چین با ۲۸ تریلیون دلار، بزرگ ترین تقاضای جهانی در زیرساخت ها را دارد و این یعنی، ۳۰ درصد از سرمایه گذاری جهانی در زیرساخت ها باید در چین انجام شود.

بر پایه این گزارش، «کانون زیرساخت جهانی» در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گروه جی ۲۰ با هدف کمک به افزایش فرصت ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در زیرساخت ها در جهان راه اندازی و توسط دولت بریتانیا، استرلیا، چین، کره جنوبی و سنگاپور اعتبار اولیه آن تامین شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید