اسکان بیش از ۶۰۰ هزار زائر در مواکب ایرانی یک روز بعد از اربعین

    کد خبر :629902

نماینده کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه در وزارت کشور، گفت: بیش از ۶۰۰ هزار ایرانی و غیر ایرانی یک روز بعد از اربعین در مواکب مستقر در عراق و ایران پذیرایی و اسکان داده شده اند.

 

علیرضا شیخانی اظهار کرد: در راستای تعظیم شعائر اسلامی و تکریم زوار حضرت سید الشهداء (ع) کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی به ریاست حسن پلارک با تبیین تمهیدات متعدد توانسته است بیش از ۲۵۰۰ موکب را در داخل و خارج از کشور جهت ارتقاء کیفیت پذیرائی و اسکان زوار ساماندهی کند .

 

وی افزود: در اربعین امسال با توجه به برنامه هایی که در این راستا در قالب جلسات و بازدیدها انجام شده بود برای رفاه حال زوار تا سه روز بعد از اربعین مواکب منتخب در عراق و ایران به فعالیت ادامه می‌دهند.

 

۸۰ درصد از زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند

 

نماینده کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه در وزارت کشور تصریح کرد: تا به این لحظه بیش از ۸۰ درصد از زوار ایرانی به کشور بازگشته اند.

 

شیخانی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار استخراجی بیش از بیست میلیون نفر از تاریخ پنجم ماه صفر از امکانات اسکان مواکب ایرانی در عراق و ایران استفاده کرده اند.

 

مرزهای شلمچه و چذابه برخلاف بارندگی‌ها آماده پذیرایی از زائران هستند

 

وی ادامه داد: با وجود بارندگی در مرزهای شلمچه و چذابه اسکان و ‌پذیرایی از زوار در مرزهای غربی کشور کماکان ادامه دارد و زائرانی که در راه بازگشت به کشور هستند نگران اسکان و غذای گرم در مبادی ورودی کشور نباشند.

 

مدیر برنامه ریزی معاونت فرهنگی و ‌مشارکتهای مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: این روند در باقی مواکب ایرانی مستقر در شهرهای عراق تا سه روز آینده و در مرزهای غربی کشور تا چهار روز آتی ادامه دارد.

 

اسکان بیش از ۶۰۰ زائر در مواکب ایرانی یک روز بعد از اربعین

 

به گزار ش مهر،شیخانی با اشاره به هماهنگی‌هایی در حال انجام برای اینکه زوار ایرانی در عراق بتوانند از خدمات مواکب استفاده کنند، گفت: گزارش گیری در عراق با وجود قطعی اینترنت و تلفن به شدت سخت است اما ما ‌شبانه روزی در حال پیگیری هستیم تا هموطنانمان در عراق بتوانند از خدمات مواکب ایرانی استفاده کنند.

 

وی در پایان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی بیش از ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی یک روز بعد از اربعین در مواکب مستقر در عراق و ایران پذیرایی و اسکان داده شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید