برای اجرا در تماشاخانه سرو؛

رفتار عجیب تئاتر شهر نسبت به فراخوان!

    کد خبر :629780

سرپرست گروه تئاتر «مانی» اعلام کرد که در حال فراهم کردن شرایط مناسب برای اجرای نمایش «تردست» در تماشاخانه سرو است.

 

سیروس همتی نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای اثری نمایشی در سال جاری گفت: طی فراخوانی که مجموعه تئاتر شهر برای آثار نمایشی متقاضی اجرا در این مجموعه تئاتری منتشر کرد، طرحی را برای اجرا ارائه دادم. در فراخوان آمده بود که هر نمایش سالن مدنظر برای اجرای خود را هم اعلام کند که من سالن چهارسو را برای اجرا مدنظر داشتم. بعد از مدتی با من تماس گرفته و اعلام شد که می‌توانم اثرم را در سالن سایه به صحنه ببرم.

 

وی اظهار کرد: نمایش‌های «تمساح» و «کلارینت» که برای اجرا مدنظر من بودند هر کدام دارای حداقل ۱۱ بازیگر هستند و امکان اجرای آنها در سالن سایه نبود. به من گفته شد که نمایشی با ۲ بازیگر را برای اجرا در سالن سایه آماده کنم ولی من از اجرا انصراف دادم.

 

همتی تصریح کرد: این شرایط برای من عجیب بود و متأسفم که مجموعه تئاتر شهر فراخوان منتشر می‌کند ولی اقدامش کاملا متفاوت با فراخوان است. در فراخوان از کارگردان و گروه اجرا سالن مدنظر اجرای اثر را می‌پرسند ولی در عمل به این موضوع توجهی نمی‌کنند.

 

سرپرست گروه تئاتر «مانی» در ادامه سخنان خود بیان کرد: چندی پیش نمایشنامه‌خوانی «تردست» را در تماشاخانه سرو برگزار کردیم که مورد استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفت به همین دلیل تماشاخانه سرو پیشنهاد اجرای صحنه‌ای این نمایش را در بهمن و اسفند سال جاری ارائه داد.

 

وی یادآور شد: اگر اداره‌کل هنرهای نمایشی بتواند از اجرای «تردست» که تعداد بازیگر بالایی دارد، حمایت مالی داشته باشد و همچنین انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و سازمان بسیج هنرمندان از این اجرا حمایت کنند تا من در ایام نزدیک عید نوروز شرمنده بازیگران و عوامل نمایش نشوم، «تردست» را به صحنه خواهم برد.

 

همتی که به تازگی در دور جدید اجرای نمایش «خورشید کاروان» به ایفای نقش پرداخته است، درباره حضور در این اثر نمایشی گفت: به عنوان سرپرست گروه تئاتر «مانی» همیشه برایم جای سؤال بود که چگونه یک اثر نمایشی می‌تواند ۲۹ سال به صورت مستمر روی صحنه برود. از این رو برایم جذاب بود که بتوانم تجربه اجرای نمایش «خورشید کاروان» را با حضور در گروه بازیگری نمایش داشته باشم.

 

وی افزود: آقای محمود فرهنگ جزو استادان من در دهه ۷۰ بوده و همچنان نیز است از این رو برای من حضور در این نمایش که با کارگردانی وی اجرا می‌شود به نوعی ادای دین به استادم است.

 

این هنرمند تئاتر تأکید کرد: سال جاری در نمایش «مردی در آینه» به کارگردانی علی سلیمانی که مزین به نام امیرالمؤمنین (ع) بود نیز ایفای نقش کردم و حضور در نمایش «خورشید کاروان» که به نام اباعبدالله الحسین (ع) است باعث شد تا امسال ۲ ماه از زندگی ام را به نام این بزرگواران متبرک کنم. این باور شخصی من است و برایم مهم است.

 

همتی در پایان سخنان خود یادآور شد: یکی از دلایلی که نمایش «خورشید کاروان» به صورت مستمر و هر سال اجرا می‌شود، همخوانی گروه اجرا با پیشنهادها و ایده‌هایی است که بازیگران نمایش ارائه می‌دهند. آقایان محمود فرهنگ و مهدی متوسلی پذیرای پیشنهادها و نگاه بازیگران هستند که البته پیشنهادها باید قابل دفاع باشد. به طور کلی آزادی عمل و خلاقیت بازیگران توسط گروه اجرایی «خورشید کاروان» مدنظر قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید