استیو بنن، استراتژیست سابق ترامپ: ممکن است ترامپ در ۶ هفته آینده استیضاح شود

    کد خبر :629745

«استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا استیضاح را یک «تهدید اخلاقی» علیه ریاست جمهوری ترامپ خواند و گفت او ممکن است ظرف ۶ هفته آینده استیضاح شود.

 

روزنامه نیویورک پست درگزارش اختصاصی روز شنبه خود به نقل از بنن نوشت: کاخ سفید باید موضوع استیضاح را جدی بگیرد.

 

این بانکدار سابق در یک مصاحبه گسترده با این رسانه آمریکایی افزود: این یک موضوع جدی است و ترامپ در شش هفته آتی توسط «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح می شود. پلوسی بسیار متمرکز در این زمینه تلاش می کند.

 

رئیس ۶۵ ساله سابق روزنامه بریت بارت نیوز آمریکا گفت اگر ترامپ از استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا جان سالم به در ببرد ممکن است با چالش های عجیبی در سال ۲۰۲۰ از سوی «مایک بلومبرگ» بنیانگذار بلومبرگ یا «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق و نامزد دموکرات انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا مواجه شود.

 

بنن از آنچه که به نظر می رسد رویکرد ناهماهنگ کاخ سفید در قبال موضوع استیضاح است، ابراز نارضایتی کرد و افزود: وقتی «مایک مالونی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را می بینیم احساس راحتی نمی کنم.

 

بنن روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری تصمیم ترامپ را درباره توقف کمک نظامی به اوکراین تایید میکرد و بعد حرفش را پس گرفت.

 

این استراتژیست آمریکایی گفت، مشکل این است که رئیس جمهوری داریم که به تیمی نیاز دارد که پا پیش گذاشته و مسئولیت ها را برعهده بگیرد. ترامپ نمی تواند به تنهایی از عهده همه امور برآید. هیچ هماهنگی با او انجام نمی شود.

 

بنن پیشنهاد کرد کاخ سفید تیم استیضاح تشکیل دهد.

 

وی گفت، لازم است تیم حقوقی تقویت شود، آنچه که باعث تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ شد دو دستگی در تیم حقوقی کاخ سفید بود.

 

در حالی که جمهوریخواهان کنترل سنای آمریکا را در اختیار دارند و بعید به نظر می رسد که ترامپ را در دادگاه استیضاح متهم قلمداد کنند، بنن از رای اعتماد کامل به «میچ مک کنل» رهبر اکثریت سنا خودداری کرد. بنن، مک کنل را دشمن توصیف و گفته تصمیم احتمالی او برای برگزاری محاکمه عمومی ناامیدش کرده است.

 

استراتژیست سابق ترامپ گفت در حال حاضر رقیب اصلی رئیس جمهور خود او است و پیش بینی کرد که قدرت بایدن تضعیف و «الیزابت وارن» با شورش از سوی میانه روها مواجه شود.

 

وی گفت، «کامالا هریس» و «کوری بوکر» نمی توانند با وارن رقابت کنند و کسی در صحنه دموکرات ها حضور ندارد.

 

این مقام سابق آمریکایی گفت، نگران این است که مایکل بلومبرگ یا هیلاری کلینتون از قدرت رقابتی بیشتری برخوردار باشند.

 

بنن در این زمینه افزود؛ کلینتون نامزدی قدرتمند است و من فکر می کنم بلومبرگ نیز قوی است.

 

وی گفت نامزد دموکرات ها باید بر ایالت های پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکونسین تمرکز کند. کلینتون در رقابت های سال ۲۰۱۶ میلادی، این ایالت ها را نادیده گرفت و این باعث شد که ساکنان این ایالت ها برای اولین بار در طول یک نسل علیه حزب اقدام کنند.

 

بنن از زمان ترک کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ به کشورهای جهان سفر کرده و با حضور در کنفرانس ها، دیدار با میلیاردرها تلاش کرده دیدگاههای پوپولیستی خود را گسترش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید