واردات ژله و مربا با ارز‌۴۲۰۰ تومانی

    کد خبر :629721

نماینده فلاورجان با بیان اینکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی سودی برای مردم نداشت، گفت: عده‌ای خاص این پول‌ها را به جیب زده‌اند.

 

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس دهم از بعد نظارتی ضعیف عمل کرده است، گفت: نمونه بارز این ضعف درباره اختصاص 14 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی است، علی‌رغم تذکرات فراوان نمایندگان درخصوص این مجوز مجلس به دولت، متاسفانه این رقم بازخوردی برای مردم نداشت و مشکلی از آنها حل نکرد.

 

وی با تاکید براینکه مجلس این مصوبه را در بودجه سال 98 داشت که مردم با مشکل مواجه نشوند، ادامه داد: علیرغم اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی، قیمت‌ها هر روز افزایش پیدا کرد و حتی ارز آزاد که کاهش چشم‌گیر داشت و از 18 هزار تومان به 11 هزار تومان تنزل داشت اما بازهم روند قیمت‌ اجناس صعودی بود.

 

به گزارش تسنیم، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:با توجه به کاهش قیمت ارز و اختصاص 14 میلیارد دلار به کالاهای اساسی مردم انتظار داشتند گوشتی که قیمتش از 35 هزار تومان به 120 هزار تومان رسیده بود حداقل به 60 هزار تومان کاهش پیدا کند، اما متاسفانه امروز مردم گوشت را به همان قیمت 100 هزار تومان خریداری می‌کنند.

 

نماینده فلاورجان در مجلس با بیان اینکه متاسفانه مجلس به موضوع هزینه کرد 14 میلیارد دلار ورودی نداشته است، اضافه کرد: برخی از افرادی که حتی از دستگاه‌های دولتی بودند به جای واردات کالاهای اساسی، کالاهای غیر ضروری به مانند موبایل، ژله و مربا و کالاهای که در داخل هم می‌توان آنها را تولید کرد وارد کردند.

 

موسوی‌لارگانی تاکید کرد: بر اینکه اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی سودی برای مردم نداشت و عده‌ای خاص این پول‌ها را به جیب زدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید