برای کاهش مصرف آب از مردم کمک بگیریم

    کد خبر :629481

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اینکه سبک مصرف آب تغییر کند و با کاهش مصرف مواجه شویم باید از مردم کمک بگیریم.

 

شهربانو امانی در صد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به سخنان اردکانیان وزیر نیرو گفت: ۹۰ درصد آب کشور را بخش کشاورزی مصرف می کند.

 

وی ادامه داد: البته در تهران ۵۵ درصد آب مصرفی صرف کشاورزی می شود زیرا تهران صنعتی تر بوده و خیلی کشاورزی نیست.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در وزارت نیرو چه اقدام جدی برای این موضوع انجام شده است؟ آیا صرفا بالا بردن قیمت آب راهکار مناسبی است یا باید به سمت کاهش مصرف آب برویم.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع سبک زندگی و تغییر آن به عنوان الگویی برای سراسر کشور موضوع مهمی است اما آیا شما برای تغییر این سبک کاری کردید.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به نظر می رسد باید از مردم برای تغییر الگوی مصرف آب استفاده کرد زیرا مردم سرمایه تمام نشدنی هر کشوری هستند و می توانند به کمک اجرای سیاست‌های شما بیاید.

 

امانی گفت: با تعداد زیادی از کارگران فضای سبز صحبت کردم اما همگی می‌گویند آب چاه را استفاده می‌کنیم فارغ از اینکه آب چاه هم مهم بوده و نباید از سفره‌های زیر زمینی بیش از حد استفاده کرد.

 

وی گفت: ما به شما اجازه می‌دهیم در پارک‌های ما چاه غیرمجاز حفر می‌کنید و شما هم چشمتان را روی استفاده آب فراوان ما در فضای سبز می‌بندید.

 

به گزارش فارس،عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کشور ژاپن که جزیره است و مشکل آب ندارد یازده بار آب چرخانی می شود اما در کشور ما که مشکل جدی آبی داریم این اقدام نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید