حمل بار معدنی با ریل به 10 میلیون تن افزایش می یابد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۵

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن گفت: با اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده تولید سنگ آهن، کنستانتره و گندله سهم شبکه ریلی در حمل بارهای معدنی در این منطقه به 10 میلیون تن افزایش پیدا می کند.روابط عمومی راه آهن جمهوری سلامی ایران، «سید مرتضی علی احمدی» درباره تفاهم نامه حمل ریلی 2 میلیون تن بار معدنی شرکت احیا سپاهان، گفت: به منظور تحقق حمل 57 میلیون تنی بار داخلی مصوب هیات مدیره شرکت، نشستی با حضور مدیر عامل شرکت معدنی احیا سپاهان و مدیران کل ادارات کل سیر و حرکت و راه آهن شرق در اداره کل بازرگانی و بازاریابی داخلی برگزار شد.
مدیر کل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن افزود: در این جلسه بر توسعه و افزایش ظرفیت بارگیری در ایستگاه جدید سنگان تاکید و تفاهم نامه حمل 2 میلیون تن مواد معدنی از معادن شرکت احیا سپاهان به مقصد بندرعباس و 600 هزار تن به مقصد ذوب آهن تنظیم شد.
به گفته وی؛ این تصمیم در سطح عملیاتی، منجر به انتقال بیش از 2 میلیون تن بار معدنی از جاده به سمت ریل خواهد شد که برای اولین بار از مبدا ایستگاه جدید سنگان اجرا خواهد شد.
احمدی تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیات مدیره راه آهن در راستای اتصال معادن فوق به ایستگاه سنگان، عملیات انتقال ادوات روسازی خط برای ادامه نصب روسازی خط فرعی 8 کیلومتر با هماهنگی اداره کل خط و سازه های فنی از مبدا ایستگاه ملایر با تصدی گری حمل شرکت سمند ریلی پیگیری می شود.
وی خاطر نشان کرد: اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده تولید سنگ آهن، کنستانتره و گندله، افزایش قابل توجهی در سهم ریلی بارهای معدنی در این منطقه معادل 10 میلیون تن را به دنبال دارد.
در افق چشم انداز 1404 باید سهم جابجایی بار توسط شبکه ریلی کشور به حدود 30 و مسافر به 20 درصد افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید