در پایان معاملات هفتگی رقم خورد

سقوط ۲۵۰ واحدی داوجونز با سقوط سهام بوئینگ و جانسون اند جانسون

    کد خبر :629115

به گزارش بازتاب به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) وال‌استریت با سقوط شدید سهام بوئینگ و جانسون اند جانسون به پایین کشیده شد. همچنین سقوط سهام نت‌فلیکس باعث شد زیرشاخص تکنولوژی افت کند.

 

شاخص داوجونز ۲۵۵.۶۸ واحد یا ۰.۹۵ درصد سقوط کرد و در ۲۶۷۷۰.۲۰ واحد بسته شد. پس از انتشار گزارشاتی از این که برنامه پیام‌رسان داخلی بوئینگ نشان می‌دهد، این شرکت سازمان نظارت بر هوانوردی آمریکا را تعمدا در مورد سیستم ایمنی ۷۳۷ مکس به اشتباه انداخته است، سهام این غول هواپیماسازی ۶.۸ درصد سقوط کرد، که این بزرگترین سقوط یک روزه سهام آن از فوریه ۲۰۱۶ تا کنون است. همچنین سهام شرکت جانسون اند جانسون، پس از این که اعلام شد این شرکت محصولات پودر بچه خود را به علت کشف آثاری از آزبست، فراخوانی کرده است، با سقوط سنگین ۶.۲ درصدی روبرو شد.

 

سقوط سنگین روز جمعه باعث شد که کل سود این هفته داوجونز از میان برود و این هفته خود را با افت ۰.۲ درصدی به پایان برساند.

 

در همین زمان اس‌اندپی۵۰۰ هم ۰.۴ درصد افت کرد تا جلسه معاملاتی خود را در ۲۹۸۶.۲۰ واحد به پایان برساند. شاخص نزدک هم با ۰.۸ درصد افت در ۸۰۸۹.۵۴۰ واحد بسته شد. این در حالی اتفاق افتاد که سهام نتفلیکس بیش از ۶ درصد سقوط کرد و فیس‌بوک و آمازون هم با سقوط ۲.۲ درصدی و ۱.۶ درصدی مواجه شدند. سهام شرکت آلفابت هم ۰.۴ درصد افت کرد.

 

شاخص سهام اس‌اندپی و شاخص نزدک این هفته علی‌رغم افت سنگین سهام در روز جمعه، توانستند به ترتیب با ۰.۵ درصد و ۰.۴ درصد رشد روبرو شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید