اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان چین قابل تحقق است

    کد خبر :629113

رادیو و تلویزیون مرکزی چین امروز تفسیری تحت عنوان «چین توان تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان خود را دارد» منتشر کرد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رادیو بین المللی چین، در این مقاله آمده است: در نشست جهانی صنعت واقعیت مجازی سال ۲۰۱۹، لیو هه معاون نخست وزیر چین طی سخنانی سه پیام به جهان ارسال کرد که عبارتند از: عدم تغییر در اوضاع اساسی رو به رشد اقتصاد چین در طولانی مدت، حصول پیشرفت واقعی در رایزنی اقتصادی و تجاری چین و آمریکا در زمینه های زیاد و بنا شدن پایه ای مهم برای امضای توافقنامه مرحله ای بین دو کشور، و اعتماد و توانایی کامل چین برای تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان خود.

 

بنا به گزارشها میزان تولید ناخالص داخلی چین در سه فصل نخست سال جاری ۶.۲ درصد رشد داشته و چین از میان جوامع اقتصادی عمده جهان از لحاظ میزان رشد در مقام نخست قرار گرفته است. این امور نشانگر مقاومت و توان بالای چین در مقابله با خطرات احتمالی و توان شایسته تقدیر دولت چین در استفاده منطقی از ابزارهای سیاستگذاری است.

 

در این مقاله با اشاره به اصطکاک تجاری چین و آمریکا تأکید شده است: پایان جنگ تجاری برای هر دو طرف چین و آمریکا و جهان سودمند است و این تازه ترین تفاهم حاصل شده بین چین و آمریکا است. فارغ از هر گونه تحولی در جهان، چین با بهره مندی از پایه خوب و نیروی محرکه قوی، توان مقاومت و فضای بزرگی برای عمل و ابزارهای سیاست کلان برای مقابله با هر گونه چالشی دارد و با اعتماد به نفس کامل قادر به تضمین تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد کلان و پیشبرد توسعه با کیفیت بالای اقتصاد خود می باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید