با حضور حدود ۱۰ هزار نظامی؛

هفتمین دوره بازیهای نظامی جهان در «وو هان» چین گشایش یافت

  • ورزشی
  • شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۳
    کد خبر :629107

هفتمین بازیهای نظامی جهانی شامگاه جمعه با حضور حدود ۱۰ هزار نظامی از ۱۰۰ کشور در مرکز ورزشی وو هان چین گشایش یافت.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رادیو بین المللی چین، «شی جین پینگ» دبیر کل کمیته مرکزی حزب، رییس جمهور و رییس کمیسیون نظامی مرکزی چین در آئین گشایش حضور یافت و گشایش بازیها را اعلام کرد: «من گشایش هفتمین بازیهای نظامیان جهانی را اعلام می کنم!»

 

وزیران دفاع، روسای ستاد کل ارتش و وابستگان نظامی سفارتهای کشورهای مختلف در آئین گشایش حضور داشتند.

 

این نخستین بار است که بازیهای نظامی جهان در ۲۴ سالی که از زمان آغازش می گذرد، در چین برگزار می شود. در این بازیهای ده روزه که شعار اصلی آن «اشتراک و دوستی و مشارکت در برقراری صلح» است، در مجموع ۳۲۹ بخش از ۲۷ رشته مانند تیراندازی، شنا، دو و میدانی و بسکتبال وجود دارد و از میان آنها، پنج ماده نیروی هوایی، پنج ماده نظامی، پنج ماده نیروی دریایی، دو صحرایی جهت یابی و چتربازی جزو پروژه های ویژۀ نظامی است. این بازیها همچنین بیشترین بخشهای مسابقه را در تاریخ برگزاری این مسابقات دارد.

 

دور کنونی بازیهای نظامی جهانی ویژگیهای چینی همه جانبه ای را نمایان خواهد کرد. برای مثال، اولین بار خواهد بود که مسابقات در خارج از اردوگاه نظامی برگزار می شود، اولین بار خواهد بود که برای برگزاری مسابقات دهکده بازیهای نظامی ساخته شده و همچنین اولین بار خواهد بود که همۀ مسابقات در یک شهر برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید