«فلج اطفال» 19 سال پیش در ایران ریشه‌کن شد

    کد خبر :628828

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ریشه‌کن شدن بیماری فلج اطفال در کشور، گفت: 19 سال است که در کشور ما یک مورد فلج اطفال نداشته‌ایم و این در حالیست که هم اکنون این بیماری در کشورهای افغانستان، پاکستان و نیجریه وجود دارد.

 

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص برنامه‌های کشورهای منطقه مدیترانه شرقی برای مقابله با بیماری‌های نوپدید، گفت: جلسه خوبی با وزرای بهداشت پاکستان و افغانستان در این زمینه برگزار شد و این مباحث مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه در گذشته تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه به امضای کشورها رسیده بود، افزود: نوشتن این تفاهم‌نامه برابر با انجام آن نیست به دلیل اینکه بضاعت این کشورها ضعیف است اما در کشور ما به دلیل قدرتمند بودن شبکه بهداشتی، این بیماری‌ها به خوبی کنترل می‌شود.

 

به گزارش فارس ،وی در پاسخ به این پرسش آیا تمام اتباع خارجی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند، گفت: بعضی اوقات ممکن است واکسیناسیون جزو پوشش واکسیناسیون معمول یک کشور نباشد بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هر کسی به کشور ما آمد آن واکسن خاص را تزریق کند. اما برای مراسم اربعین امسال تعداد بسیار زیادی واکسن سرخک و فلج اطفال برای افراد زیر 15 سال اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و آذربایجان ارائه شد تا از انتقال این بیماری به کشور پیشگیری به عمل آید.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ریشه کن شدن بیماری فلج اطفال در کشور افزود: 19 سال است که در کشور ما یک مورد فلج اطفال نداشته‌ایم این در حالی است که هم اکنون این بیماری در کشورهای افغانستان، پاکستان و نیجریه وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید