ایجاد مشوق برای فراگیری زبان‌های خارجی به جای حذف آموزش زبان از مدارس

    کد خبر :628731

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه بهتر بود استفاده از پتانسیل سایر زبان‌های خارجی در طرح اخیر نمایندگان مجلس دیده شود و تنوعی از زبان‌های خارجی را داشته باشیم گفت: به جای حذف آموزش زبان، می‌توانیم مشوق‌هایی برای فراگیری سایر زبان‌ها ایجاد کنیم.

 

رضا کلانتری، با اشاره به طرح اخیر نمایندگان مجلس پیرامون رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور اظهار کرد: واقعیت این است که قبل از ارائه چنین طرحی، هیچ گونه نظر کارشناسی از پژوهشگاه مطالعات خواسته و دریافت نشده است.

 

وی افزود: این طرح دارای ابعاد مختلفی است؛ شش ماده و چندین تبصره دارد و لازم است تک تک این مواد و تبصره‌ها خوانده و درباره پیامدها و نتایجی که هرکدام دارد بررسی کارشناسی صورت بگیرد.

 

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر درخواستی از پژوهشگاه برای انجام مطالعات مطرح شود آماده همکاری هستیم اظهار کرد: کار ما کار پژوهشی و اعلام نظرات کارشناسی در این خصوص است.

 

به گزارش ایسنا،کلانتری با تاکید بر اینکه باید مشوق‌هایی را برای آموزش سایر زبان‌ها نیز به وجود بیاوریم گفت: یکی از حوزه‌های تربیت و یادگیری در سند تحول بنیادین و در برنامه درسی ملی، زبان‌های خارجی است که به علت توسعه تعاملات فرهنگی و انتقال دانش بشری مورد تاکید قرار گرفته است البته تمرکز روی زبان خاصی وجود ندارد. در سند تحول بنیادین، ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب انتخابی و نیمه تجویزی مورد اشاره قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به وجود راهکارهایی برای تشویق فراگیری سایر زبان‌ها اظهار کرد: با توجه به مراودات فرهنگی و اجتماعی که با دیگر کشورها داریم باید بیشتر روی این موضوع کار کنیم. همچنین لازم است یک نیازسنجی و امکان سنجی انجام و مشخص شود که دانش‌آموزان ما در مناطق مختلف به چه زبان‌هایی علاقه مند هستند.

 

سرپرست پژوهشکده آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه بهتر بود استفاده از پتانسیل سایر زبان‌های خارجی در این طرح دیده شود و تنوعی از زبان‌های خارجی را داشته باشیم گفت: به جای حذف آموزش زبان، می‌توانیم مشوق‌هایی برای فراگیری سایر زبان‌ها ایجاد کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید