24 مدل مدرسه در کشور وجود دارد

    کد خبر :628555

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حال حاضر 24 مدل مدرسه در کشور وجود دارد و سعی شده است که این مدارس تجمیع شود.

کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در خصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر کاهش تعداد مدارس به دو مدل مدرسه دولتی و غیردولتی، اظهار کرد:‌ این موضوع در حیطه آموزش و پرورش مطرح شده است و این طرح را وزارتخانه مطرح کرده است و قطعاً برای آن تقسیم‌بندی و زیرساخت‌های لازم را در نظر گرفته است.

 

وی ادامه داد:‌ اگر قرار بود در این طرح و تقسیم‌بندی عدالت آموزشی مطرح نشود، طبیعتاً‌ این موضوع را مطرح نمی‌کردند؛ این طرح بر اساس قانون اساسی مطرح شده است و اگر تضاد و مغایرتی با اصول بنیادی قانون داشته باشد، آن را مطرح نمی‌کردند و اگر این چنین هم باشد قطعاً شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر آیین‌نامه‌های زیادی در آموزش و پرورش در خصوص تقسیم‌بندی‌های مدارس وجود دارد و با توجه به اینکه در حال حاضر 24 مدل مدرسه در کشور وجود دارد، سعی شده است که این مدارس را تجمیع کنند که ماهیت آن چیز بدی نیست و باید از مسؤولان و متولیان آموزش و پرورش جزئیات آن را جویا شد.

 

خانلری خاطرنشان کرد: هنر آموزش و پرورش در تمام دنیا این است که با ایجاد سیستم‌های غیرانتفاعی به دانش‌آموزان نخبه توجه کنند و از محل مدارس غیردولتی به دانش‌آموزان نخبه کمک کنند و ما نیز در این راستا گام‌هایی برمی‌داریم و رفته رفته این سیستم را جا می‌اندازیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید