ژاپن به تنگه هرمز نیرو می‌فرستد

    کد خبر :628553

دولت ژاپن تصمیم گرفته است به جای پیوستن به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس، نیرو‌های دفاعی خود را به تنگه هرمز اعزام کند.

 

به گزارش یورونیوز به نقل از روزنامه آساهی هدف از اعزام نیرو‌های دفاعی ژاپن به خلیج فارس حفاظت از کشتی‌های تجاری است. پیش از این نیز رسانه‌های ژاپن گزارش داده بودند که این کشور قصد ندارد به ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

روزنامه ژاپنی ماینیچی پیش از این گزارش داده بود که توکیو تنها ممکن است هواپیما‌های گشت‌زنی خود را به تنگه هرمز بفرستد.

 

تنش‌ها بین ایران و کشور‌های غربی در ماه‌های گذشته در خلیج فارس افزایش یافته است.

 

آمریکا با توجه به قدرت دریایی ژاپن، رابطه نزدیک بین دو کشور و همچنین اهمیت ژاپن به عنوان چهارمین خریدار عمده نفت در جهان به دنبال جذب توکیو در ائتلاف نظامی برای حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس بود.

 

انتظار می‌رفت که مشارکت احتمالی ژاپن در ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در خلیج فارس با مخالفت گسترده در این کشور روبرو شود. ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در هیچ مناقشه نظامی دخالت نکرده است.

 

آمریکا ایران را مسئول حمله به چند نفتکش در خلیج فارس و همچنین حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان می‌داند. در مقابل تهران این اتهامات را رد کرده است.

 

ایران تابستان امسال در زمان اوج تنش‌ها در خلیج فارس یک نفتکش بریتانیایی به نام «استینا ایمپرو» را توقیف کرد. این نفتکش مدتی پس از آزادی کشتی «گریس ۱» که بعدا به «آدریان دریا ۱» تغییر نام داد رفع توقیف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید