آیا بانک‌ها وام میلیاردی می‌دهند؟ / چگونه می‌توان از بانک‌ها وام میلیاردی گرفت؟

    کد خبر :628429

گزارش میدانی از وضعیت وام‌دهی بانک‌ها نشان می‌دهد عموما وام‌های با مبالغ میلیاردی به شهروندان عادی داده نمی‌شود و دریافت اینچنین وام‌هایی کاری بس دشوار برای عموم و شاید راحت برای بعضی افراد خاص است.

 

شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که چگونه بعضی افراد می‌توانند از بانک‌های وام‌های میلیاردی بگیرند و یا اینکه چه شرایطی برای دریافت این وام‌ لازم است.

 

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از وضعیت وام‌دهی بانک‌ها نشان می‌دهد عموما وام‌های با مبالغ میلیاردی به شهروندان عادی داده نمی‌شود و دریافت اینچنین وام‌هایی کاری بس دشوار برای عموم و شاید راحت برای بعضی افراد خاص است.

 

با مراجعه به یکی از شعب بانک سرمایه، این بانک پرداخت‌ وام‌های میلیاردی به اشخاص را انکار و عنوان کرد که سقف پرداخت وام در این بانک ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد بوده که برای دریافت آن باید سپرده‌گذاری هم داشته باشید. به این صورت که به طور مثال برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومان باید ۱۲۰ میلیون تومان سپرده در بانک گذاشته شود که از این مبلغ ۱۴ درصد به عنوان ضمانت تا پایان تسویه وام نزد بانک باقی می‌ماند و باقی مانده مبلغ پس از دریافت وام قابل برداشت است.

 

بانک سرمایه نرخ بهره وام‌های بانکی خود را ۱۸ درصد اعلام کرد.

 

با پیگیری پرداخت وام‌های میلیاردی به بهانه اجرای یک طرح دامداری و نیار به سرمایه در گردش در یکی از شعب بانک پارسیان، این بانک با اشاره به عدم پرداخت وام به صنایع عنوان کرد که در این زمینه تنها قادر به پرداخت وام بازسازی بوده که آن هم در صورتی ممکن است که سند ملک در رهن بانک به عنوان وثیقه قرار بگیرد.

 

این شعب بانک پارسیان سقف وام‌های بانکی خود را ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد عنوان کرد و همچنین اینکه در ابتدی کار مشتری باید ۲۲ درصد ملبغ وام را تامین کند و در یک حساب بدون سود تا پایان تسویه وام، نزد بانک نگه دارد.

 

با توجه به اظهارات کارمند این بانک، برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی باید ۴۴ میلیون تومان را در یک حساب بدون سود نزد بانک نگه داشت که اگر نرخ سود بانکی را ۲۰ درصد (که در بانک پارسیان اعمال می‌شود) با دوره بازپرداخت سه ساله در نظر بگیریم، بانک علاوه بر سودی که با نرخ بهره ۱۸ درصدی از مشتری می‌گیرد حدود ۲۷ میلیون تومان نیز از محل سود سپرده‌ای که به مشتری پرداخت نکرده منتفع می‌شود.

 

بانک گردشگری نیز که داشتن ضامن‌های دولتی را شرط اول پرداخت وام دانست در ادامه درباره پرداخت وام‌های میلیاردی، اپراتور یکی از شعب آن عنوان کرد که به اشخاص حقیقی چنین مبالغی داده نمی‌شود.

 

رییس یکی از شعبه‌های این بانک عنوان کرد که اگر برای دریافت وام، طرح خاص صنعتی نیز ارائه شود بازهم مبالغ بالا پرداخت نمی‌شود و این افراد باید به وزارت صنعت و وزارت کشاورزی مراجعه کنند که مراحل فراوان و پیچیده‌ای دارد.

 

یکی از شعب بانک ملت نیز درباره پرداخت وام‌هایی میلیاردی عنوان کرد که سقف وام پرداختی به یک شهروند عادی در این بانک ۲۰۰ میلیون تومان بوده که نرخ بهره آن نیز ۱۸ درصد است.

 

در مراجعه به بانک کشاورزی، این بانک با صراحت کامل پرداخت‌ وام‌های میلیاردی را رد و سقف پرداختی وام به شهروند عادی را ۵۰ میلیون تومان ذکر کرد.

 

این شعبه بانک کشاورزی نیز اعطای تسهیلات به طرح‌های کشاورزی و دامداری را به وزارت کشاورزی و جهاد کشاورزی برگشت داد که برای دریافت تسهیلات بانکی در این زمینه‌ها باید به این دو نهاد مراجعه کرد.

 

بانک صادرات تنها بانکی بود که پرداخت وام‌های میلیاردی را قبول اما شرایط خاصی را برای آن مطرح کرد.

 

کارمند یکی از شعبه‌های بانک صادرات با شرح شرایط دریافت وام میلیاردی گفت: برای دریافت این تسهیلات باید در این بانک حساب باز کنید و پس از شش ماه اگر گردش حساب بالایی داشته باشید می‌توانید برای دریافت وام اقدام کنید.

 

این شخص با تاکید بر اینکه سقف پرداختی وام در بانک صادرات ۲۰۰ میلیون تومان بوده عنوان کرد: اختیار بانک برای پرداخت مبالغ کلان محدود بوده اما ما از نهادهای بالاتر مصوبه می‌گیریم و این وام‌ها را پرداخت می‌کنیم.

 

یکی از شعب بانک تجارت نیز سقف وام بانکی را ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و پرداخت وام میلیاردی را حتی با دریافت وثایق بالا و ضامن‌های معتبر به هیچ عنوان قبول نکرد.

 

توضیحات کارمند اداری بانک تجارت نشان داد که برای دریافت وام بانکی باید ابتدا در این بانک سپرده‌گذاری شود. با در نظر گرفتن سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام بانکی، هر مقداری که سپرده‌گذاری شود، همان لحظه ۶۰ تا ۸۰ درصد آن را به صورت وام به مشتری پرداخت می‌شود و اگر مشتری ضامن نداشته باشد کل سپرده نزد بانک نگه داشته می‌شود. اما اگر فرد دارای ضامن باشد پس از گذشت شش ماه از سپرده‌گذاری، وام پرداخت می‌شود و حدود ۲۰ درصد از سپرده تا پایان تسویه وام، نزد بانک باقی می‌ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید