استقبال گوترش از توافق آتش‌بس در شمال سوریه

    کد خبر :628408

سخنگوی آنتونیو گوترش اعلام کرد، دبیرکل سازمان ملل از آتش‌بس ۵ روزه در شمال سوریه که بین ایالات متحده و ترکیه حاصل شده است، استقبال می‌کند و هم‌زمان بر اهمیت تلاشی که برای حل و فصل این بحران نیاز است، تاکید دارد.

 

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرکل از هر تلاشی برای تنش‌زدایی از شرایط و حفاظت از غیرنظامیان در چارچوب منشور سازمان ملل متحد و قوانین بشردوستانه بین‌المللی حمایت می‌کند. دبیرکل تاکید دارد که هنوز راه درازی تا دستیابی به راهکاری موثر برای بحران در سوریه پیش روی ما قرار دارد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،پنج‌شنبه، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار کرد. پس از این نشست، مایک پنس گفت طرفین به توافقی دست یافتند تا یک آتش‌بس ۱۲۰ ساعته (۵ روزه) در شمال شرقی سوریه برقرار شود و نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) بتوانند از آنجا خارج شوند. طبق این توافق، تمام فعالیت‌های نظامی تحت عملیات “چشمه صلح” که هدفش پاکسازی منطقه مرزی ترکیه – سوریه از نیروهای تحت رهبری کردها و گروه شبه‌نظامی داعش عنوان شده است، تعلیق خواهد شد و این عملیات با تکمیل خروج، به طور کلی متوقف می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید