وقتی همدستی ترکیه با داعش آشکار می‌شود؛

چشمه‌های خونینِ رویایِ امپراتور/ اردوغان 200 هزار نفر از مردم سوریه را آواره کرد

    کد خبر :628285

اردوغان با چشمه دروغین صلحش، زمینه تعرض به یک کشور مستقل را فراهم کرد و تاکنون قریب ۲۰۰ هزار نفر از مردم مظلوم و ستمدیده سوریه را آواره کرده است.

 

گروه بین‌الملل بازتاب: پنج سال پیش که اردوغان در مراسم استقبال از برخی مقامات، ۱۶ سرباز را در لباس سپاهیان ۱۶ دولت هم‌زبانش آراسته بود، پرده از نیت شوم و شیطانی خود برای احیای امپراتوری عثمانی برداشت و استمرار این تفکر خطرناک، امروز باعث جوشش “چشمه خون و خیانت” در شمال سوریه شده است.

 

نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل و تجاوز به مردم، در حالی صورت می‌گیرد که با سکوت مجامع بین‌المللی و خیانت آشکار کشور آمریکا، شاهد بی‌شرمی‌های بی‌شمار اردوغان در قبال ملت سوریه و کُردها هستیم.

 

اردوغان با توهم و خودبرتربینی به دنبال احیای امپراتوری عثمانی است. هشت سال است اردوغان رؤیای تسلط بر سرزمین همسایگان را در سر می‌پروراند.

 

او در سوریه نیز علاوه بر استان حسکه به دنبال تسخیر شهرهای کوبانی، تل ابیض و قامشلی است تا سیطره خود را بر آن دیار بگستراند و با جان‌بخشی به داعشی‌ها و گروه موسوم به “ارتش آزاد”، همان برخوردی را با کُردها می‌کند که اسراییل ۷۰ سال قبل با فلسطینیان کرد.

 

داعش

 

ترکیه امروز به‌عنوان دومین قدرت ناتو خود را قدرت بلامنازع منطقه می‌داند و از دست‌اندازی به حریم دیگر کشورها ابایی ندارد. روزی به سوریه حمله می‌برد، روزی به اقلیم کردستان. روزی جنایتش را “شاخه زیتون” می‌نامد و روزی دیگر “چشمه صلح”…

 

نمی‌دانم چگونه یک انسان سنگدل که چشم و گوش، بر اشک و ضجه مادران کودک از‌دست‌داده بسته است و از چشمانش چشمه خون می‌جوشد، خود را مسلمان می‌داند و آیه فتح بر لب می‌آورد.

 

قدرت چنان اردوغان را سرمست کرده که با زبان تحقیر خطاب به اتحادیه عرب می‌گوید: “اگر همه شما جمع شوید، یک ترکیه نمی‌شوید و در حد ترکیه نیستید. شما فقط نفت و دلار دارید”.

 

پیداست اردوغان با این تفکر، حقی برای کشورهای منطقه قائل نیست و مردمی که هنوز داغدار “شاخه زیتون” شیطانی او هستند، دوباره با جوشش “چشمه خون و خیانت” – در میان سکوت و خیانت کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی‌خواهی – آواره می‌شوند.

 

او برای نیل به اهداف خود و احیای امپراتوری عثمانی، بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند. با توپ و راکت و هواپیما، مردم بی‌پناه و بی‌گناه و انبوه زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهد.

 

او با چشمه خون بی‌گناهان، شاخه‌های زیبای زیتون را در کوبانی، تل ابیض، قامشلی و حسکه آبیاری می‌کند تا بتواند زمینه الحاق باریکه‌ای از خاک سوریه به طول ۵۰۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتر به کشورش را فراهم کند.

 

همراهی آمریکا با ترکیه سوهان روح کُردها شده است. خیانت آشکار و چندباره آمریکا به کُردها، زمانی عینی و عیان‌تر می‌شود که آمریکایی‌ها، همچنان در میادین نفتی شرق رود فرات حضور دارند؛ ولی مناطق کُردنشین را برای تجاوز آشکار ترکیه خالی کرده‌اند.

 

این باید درس عبرتی برای کُردها باشد که دیگر به آمریکا و قدرت‌های غربی و… اعتمادی نداشته باشند؛ چون برای آنان سود سرشار نفت و فروش تسلیحات بیشتر از اشک مادران کُرد ارزش دارد.

 

عملیات چشمه خون و خیانت اردوغان، علاوه بر نیت شوم احیای امپراتوری عثمانی، همدستی ترکیه با داعش را نیز آشکار ساخت.

 

آزادی اسرای داعش از دست کُردها و تسلیح فراریان داعشی و ارتش آزاد سوریه، برای مبارزه با دولت سوریه و کُردها، بیانگر حمایت علنی اردوغان از تروریسم است.

 

دولت اردوغان قبلاً نیز با آموزش و تسلیح داعشی‌ها و اعزام آن‌ها به خاک سوریه، به دنبال تضعیف دولت سوریه و نابودی کُردها بود و حتی از مداوای مجروحان داعشی در کشورش نیز ابایی نداشت.

 

امروز اردوغان، داعش و آمریکا در کنار هم ایستاده‌اند تا با تکرار سناریوی صدام در قبال کُردها و تعریب مرزها، زمینه نابودی کُردها و دیارشان را فراهم آورند که با عقلانیت حاکم در فضای سیاسی سوریه و مذاکرات کُردها و دولت سوریه، این تیر بدخواهان هم به سنگ خواهد خورد و اردوغان باید با خفت پای از سوریه بیرون کشد و کُردها دوباره به مزرعه‌های نیم‌سوخته زیتون، به خانه‌های ویران از جنایت، به مادران فرزند ازدست‌داده، به مدرسه‌های بی‌سقف سلام خواهند داد و سیرنوش زُلال چشمه، زندگی و آزادگی خواهند شد.

 

انتهای پیام/#

 

اسماعیل حسین‌پور

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید