هشدار صندوق بین‌ المللی پول درباره تداوم نرخ بهره پایین

    کد خبر :628218

صندوق بین‌المللی پول در مورد انباشته شدن آسیب‌پذیری‌های مالی در قسمت‌های شرکتی و غیربانکی بخش مالیِ برخی از اقتصادهای بزرگ جهان با تداوم نرخ بهره پایین در سراسر دنیا، هشدار داد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از شین‌هوا، صندوق بین‌المللی پول در مورد انباشته شدن آسیب‌پذیری‌های مالی در قسمت‌های شرکتی و غیربانکی بخش مالیِ برخی از اقتصادهای بزرگ جهان، با ادامه داشتن نرخ بهره پایین در سراسر دنیا، هشدار داد.

 

آی‌ام‌اف در گزارش جدید «پایداری مالی جهان» خود نوشت: در ۶ ماه گذشته، فراز و نشیب‌های تنش‌های تجاری، همچنان بازارهای مالی را متلاطم کرده و روحیه تجاری را تضعیف کرده است، در چنین شرایطی نگرانی در مورد ریسک‌های رو به پایینِ تهدیدکننده اقتصاد، افزایش یافته است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: تغییر به سوی سیاست مالی ارزان‌تر (نرخ بهره پایین‌تر) در سراسر جهان که تحت تاثیر افت شدید نرخ سود اوراق قرضه اتفاق افتاده است، به کاهش این نگرانی‌ها کمک می‌کند. اما با این که فضای مالی ارزان‌تر به تقویت رشد اقتصادی و محدود کردن ریسک‌های رو به پایین در کوتاه‌مدت کمک می‌کند، یک از تاثیرات دیگر این فضای مالی تشویق به ریسک‌پذیری بالاتر و انباشت آسیب‌پذیری‌های مالی می‌باشد که این در میان‌مدت رشد اقتصادی را به خطر می‌اندازد.

 

آی‌ام‌اف به ویژه ۳ آسیب‌پذیری کلیدی مالی فضای کنونی را به این ترتیب لیست کرد: افزایش بدهی‌های شرکت‌ها، افزایش دارایی‌های ریسک‌دارتر و نقدتر توسط سرمایه‌گذاران سازمانی و تکیه کردن بیشتر شرکت‌ها به اخذ وام.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید