پیکسل 4 گوگل از دو سیم کارت DSDS پشتیبانی می‌کند

    کد خبر :628162

پیکسل ۴ گوگل از دو سیم‌کارت، یکی الکترونیکی و دیگری سیم‌کارت نانو با سیستم DSDS مخفف Dual Sim-Dual Standby پشتیبانی می‌کند.

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، پیکسل ۴ ایکس ال و پیکسل ۴ گوگل معرفی شدند. پرچم‌دار جدید گوگل از حالت دو سیم‌کارت موسوم به سیستم DSDS مخفف Dual-SIM dual-standby پشتیبانی می‌کند.

 

در به‌روزرسانی نسخه‌ی اندروید ۱۰ برای گوشی هوشمند گوگل پیکسل 3a، این ویژگی فعال شد. درنتیجه پیکسل ۴ نیز از این سیستم پشتیبانی می‌کند. با کمک سیستم DSDS، کاربر می‌تواند به هر دو سیم‌کارت روی پیکسل ۴ متصل شود. در اصل یکی از این سیم‌کارت‌ها از نوع سیم‌کارت معمولی و دیگری از نوع eSIM است.

 

در آمریکا، کاربران می‌توانند به‌راحتی سیم‌کارت‌های معمولی را از هر اپراتور مخابراتی بی‌سیم تهیه کنند (درصورتی که گوشی انلاک باشد). اما سیم‌کارت‌های eSIM چنین وضعیتی ندارند. با این وجود، در گوشی هوشمند پیکسل ۴ با سیستم DSDS، به‌راحتی می‌توان از دو سیم‌کارت، یکی به صورت فیزیکی و دیگری به صورت مجازی استفاده کرد.

 

به تصاویر اسکرین‌شات‌ دقت کنید. در تصویر سمت چپ علامت ضربدر روی آیکون شبکه (Google Fi) قابل مشاهده است. درنتیجه نشان می‌دهد که سیم‌کارت مربوطه فعال نیست ولی سیم‌کارت دیگر مربوط به Telefonica SIM فعال بوده و درواقع سیم‌کارت اصلی گوشی محسوب می‌شود. در لحظه گرفتن تصویر اسکرین‌شات، دستگاه به شبکه‌ی Wi-Fi متصل شده، درنتیجه دیگر نیازی به اتصال به داده‌های تلفن همراه Google Fi نیست.

 

همان‌طور که در تصویر وسطی مشاهده می‌کنید، Google Fi eSIM برای داده‌های موبایل به‌صورت پیش فرض نشان داده شده است. درنتیجه وقتی کاربر Wi-Fi دستگاه را خاموش کند، داده‌های تلفن همراه از طریق Fi و نه از طریق Telefonica متصل می‌شوند. هر دو سیم‌کارت اصلی SIM و eSIM فعال هستند. درنتیجه هر دو سیم‌کارت می‌توانند تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی را به‌صورت هم‌زمان دریافت و ارسال کنند.

 

پیکسل ۴ با سیستم DSDS برای کاربرانی که اهل سفر هستند، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ البته ظرفیت باتری و ظرفیت حافظه‌ی داخلی پایین دستگاه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید