پکن خواستار لغو محدودیت‌های آمریکا برای دیپلمات‌های چین شد

    کد خبر :628111

وزارت خارجه چین خواستار لغو محدودیت‌هایی شده است که وزارت خارجه آمریکا روز گذشته برای دیپلمات‌های چینی مستقر در آمریکا ,وضع کرده است.

 

وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) از آمریکا خواست تا از محدودیت‌های جدیدی که علیه دیپلمات‌های چینی تحمیل کرده، صرفنظر کند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه)، با وضع محدودیت‌های جدید، دیپلمات‌های چین در آمریکا را موظف کردند که این وزارتخانه را قبل از هرگونه برنامه ملاقات با مقام‌های فدرال، محلی و شهرداری‌ها، در جریان قرار دهند.

 

این مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که این یک «اقدام متقابل» در برابر با شیوه رفتار پکن با دیپلمات‌های آمریکایی در چین است. یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در خصوص این اقدام گفت: «این اقدام، واکنشی به آن چیزی است که دولت جمهوری خلق چین برای محدود کردن تعامل دیپلمات‌های ما در چین با سهام‌داران چینی انجام می‌دهد».

 

با اینحال، سفارت چین در واشنگتن در یک پیام توییتری عنوان کرد که «جدیدترین محدودیت‌ها» علیه دیپلمات‌های چینی در تناقض با کنوانسیون ۱۹۶۱ ویتنام در خصوص روابط دیپلماتیک است.

 

در این پیام توییتری نوشته شده است: «تاکنون، طرف چینی چنین شرایط مشابهی را برای دیپلمات‌ها و کارکنان کنسولی آنها در چین، قرار نداده است».

 

در سال‌های اخیر، روابط میان چین و آمریکا در خصوص طیفی از موضوعات از جمله تعیین تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلاری کالاهای چینی و مداخله واشنگتن در امور داخلی «ویتنام» و «هنگ‌ کنگ» رو به تیرگی رفته است.

 

به گزارش فارس ،اخیراً نیز، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز در حمایت از عوامل ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ لایحه‌ای را تصویب کرده‌اند که همین امر خشم پکن را به همراه داشته است .

 

وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکا تأکید کرد که واشنگتن در تلاش است در راستای «اهداف شوم خود»، رونق و ثبات هنگ کنگ را از بین ببرد و توسعه و پیشرفت چین را مهار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید