کاهش قیمت گوشت و مرغ در بازار

    کد خبر :628101

قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار تهران نسبت به هفته گذشته اندکی کاهش داشت.

 

در روزهای گذشته قیمت مرغ به شدت افزایش یافت و خریدارانی که تا چند وقت پیش از گرانی قیمت گوشت گله داشتند حالا از گرانی مرغ نیز گله‌ می‌کردند. تفاوت در این است که ایران در مورد گوشت واردکننده هستیم و سالانه 150 هزار تن وارد می‌کنیم اما در مورد مرغ نه تنها خودکفا هستیم بلکه صادرات هم داریم بنابراین انتظار مردم این است که گوشت مرغ را با نرخ مناسب‌تری خریداری کنند و کمبود گوشت قرمز در سفره را با گوشت سفید جبران کنند.

 

گزارش میدانی فارس از بازار تهران حاکی است قیمت هر کیلو مرغ در بازار تهران به 12 هزار و 900 تومان رسیده این در حالی است که در هفته‌های گذشته تا 15 هزار تومان هم بالا رفته بود.

 

قیمت سایر قسمت‌های مرغ نیز به این شرح است: هر کیلو ران مرغ 11 هزار و 300 تومان، سینه مرغ 14 هزار و 800 تومان، سینه کبابی 20 هزار و 500 تومان، فیله مرغ 26 هزار و 500 تومان، کمر مرغ 18 هزار تومان، کتف و بال 14 هزار تومان و گردن مرغ 4500 تومان و ساق مرغ 22 هزار تومان، دل مرغ 7 هزار تومان،‌ پای مرغ 5500 تومان، سنگدان مرغ 5500 تومان و جگر مرغ 3 هزار تومان عرضه می‌شود.

 

* کاهش 3 هزار تومانی قیمت گوشت نسبت به هفته گذشته

 

قیمت گوشت قرمز هم نسبت به هفته گذشته در هر کیلو 3 هزار تومان کاهش داشته است، قیمت هر کیلو ران و دست گوشت گوساله 80 هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله 75 هزار تومان و چرخ‌کرده گوساله 58 هزار تومان به فروش می‌رود. گوشت منجمد هم 49 هزار و 800 تومان قیمت خورده است.

 

* ماهی تیلاپیا 53 هزار تومان

 

قیمت انواع ماهی در بازار تقریباً ثابت بوده اما ماهی تیلاپیا که در هفته‌های گذشته کیلویی 57 هزار تومان عرضه می‌شد اکنون به 53 هزار تومان کاهش یافته است. ایران به رغم داشتن دریا در شمال و جنوب و دارا بودن انواع استخرهای تولید پرورش ماهی در کشور سرانه مصرف پایینی در مقایسه با کشورهای اروپایی دارد.

 

به گفته معاون سازمان شیلات ایران، مصرف سرانه ماهی در دنیا ۲۰ کیلوگرم بوده در حالی‌که در ایران ۱۰.۶ کیلوگرم است.

 

هر کیلو ماهی آزاد قزل‌آلا در بازار تهران 23 هزار و 500 تومان به فروش می‌‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید