وزیر صنعت: ساخت ۲۰۰ کشتی باری در کشور هدف‌گذاری شده

    کد خبر :628098

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورو در داخل کشور هدف‌گذاری شد.

 

رضا رحمانی روز پنج‌شنبه در حاشیه بررسی روند فعالیت شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) بوشهر افزود: ساخت این شمار کشتی باری ظرفیت کشتی‌سازی داخلی را تقویت می‌کند.

 

وی بیان کرد: با این کار برآورد شده ۶۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: وجود هزاران کیلومتر ساحل در کشور و توان مهندسی و فنی کنونی فرصتی برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: در داخل کشور بسیاری از مجموعه‌ها به عنوان پیمانکار با صنایع دریایی کار می‌کنند که چنانچه این صنایع گسترش یابند فرصت کار برای فعالیت‌های مرتبط با آن‌ها نیز فراهم می‌شود.

 

رحمانی ادامه داد: شرکت‌های داخلی نیز برای تامین نیازهای خود از داخل اقبال نشان دادند و به نظر می‌رسد جز موارد خاص دیگر نیازی به شرکت‌های خارجی نداشته و عمده نیازها را می‌توانند از داخل تامین کنند.

 

وی در ارتباط با فعالیت شرکت صنایع دریایی ایران(صدرا) نیز گفت: طراحی، ساخت، انتقال و نصب سکوهای گازی به دست متخصصان داخلی دستاورد مهمی است که در این شرکت بخوبی محقق شده است.

 

رحمانی اضافه کرد: در حوزه کشتی سازی شرکت صدرا شناورهایی با ظرفیت بالای ۱۰۰ هزار تن ساخته می‌شود که این نشان از توانمندی متخصصان داخلی در صنعت کشتی‌سازی است.

 

وی تصریح کرد: صنایع دریایی یکی از صنایع با دستاوردهای بسیار بالا است که به فراخور ظرفیتش مورد توجه قرار نگرفته است.

 

رحمانی ادامه داد: در گذشته ۹۰ درصد کشتی‌های ما برای خدمات و تعمیرات به آن سوی خلیج فارس می‎رفتند، اما با برنامه‌ای که از پارسال اجرا شد، دست‌کم ۸۰ درصد این فعالیت‌ها در داخل انجام می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید