تصویب آئین‌نامه تبدیل وضعیت حق‌التدریسی‌ها و مربیان پیش دبستانی در دولت

    کد خبر :628079

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به این که ۷۰ درصد مدارس کشور از شرایط استاندارد برخوردار هستند، افزود: کلاس مناسب برای دانش آموزان سیل زده فراهم شده است.

 

محسن حاجی میرزایی صبح امروز در آیین بهره برداری از مدارس آسیب دیده از سیل، برچیدن مدارس خشتی- گلی و جمع آوری بخاریهای نفتی غیراستاندارد که در دبیرستان ایرانشهر گرگان برگزار شد، گفت: عملیات تعمیر همه مدارسی که در سیل آسیب دیدند و نیازمند تعمیر بودند، پایان یافت.

 

وی ادامه داد: واقعیت ناایمن بودن برخی از مدارس را قبول داریم و باید با سرعت به وسیله اعتبارات دولتی و خیران آنها را مناسب سازی کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دید که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحدآموزشی آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کلاس مناسب برای همه دانش آموزان سیل زده فراهم شده است گفت: کار ساخت مدارس زیر ۳ کلاس تمام شده است و احداث مدارس با بیشتر از ۳ کلاس تا پایان امسال و مهر ۱۳۹۹ تمام می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰هزار معلم برای سال تحصیلی امسال گفت: این کمبود با تاخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه می‌داد و بکارگیری یک سوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حق التدریسی‌ها و اضافه کاری معلمان رسمی جبران شد.

 

حاجی میرزایی افزود: آئین نامه تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی در دولت به تصویب رسید و تا پایان برنامه متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب می‌شوند.

 

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان گفت: هدف مشترک جوامع این است که چه به صورت فردی و چه گروهی به پیشرفت و توسعه دست یابند.

 

وی بیان کرد: تنها چیزی که محل اختلاف بوده این است که پیشرفت چگونه حاصل می شود ولی تجربیات جهانی و داخلی نشان می دهد که اصلی ترین عامل، پیشرفت در «تطهیر» انسان ها است.

 

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، حاجی میرزایی با بیان این که آموزش و پرورش خود را مسئول می داند که افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند.

 

وی با تاکید بر اینکه این هدف با جدیت دنبال می شود، افزود: در این راه پرمخاطره معلمان اصلی ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته های ما هستند.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر خواسته ای که داشته باشیم به وسیله معلمان باکیفیت جبران می شود، اظهارکرد: در صورتی کشور می تواند روی پای خود بایستد که مردم آن روی پای خود بایستد.

 

وی گفت: ایمن سازی مدارس یکی از اهداف ما است و طی سالهای گذشته اقدامات موثری انجام و بیش از ۷۰ درصد مدارس در کشور واجد استانداردهای لازم هستند.

 

حاجی میرزایی با اشاره به این که۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی است، اضافه کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمی شود و ما باید دایره خیران را گسترش دهیم.

 

وی گفت: در جلسه روز گذشته، خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارات دولتی استفاده می‌کنیم تا مدارس را مقاوم سازی کنیم.

 

وی افزود: همچنان که امروز شاهد برچیده شدن کلاس‌های خشتی و گلی هستیم امیدوارم روزی مقاوم سازی کل مدارس را جشن بگیریم.

 

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: مجتمع سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ما است زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است.

 

وی در پایان گفت: در کشور ۱۵ میلیون و ۱۴۰هزار دانش آموز در ۱۱۰هزار کلاس درس آموزش می‌بینند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید