مصوبه حذف تنوع مدارس نیازمند بررسی کارشناسی بیشتری است

    کد خبر :627940

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر حذف تنوع مدارس گفت: این مصوبه نیازمند بررسی کارشناسی بیشتری بود و باید مدارسی که برای توسعه علمی کشور لازم است را حذف نکنیم.

اسفندیار اختیاری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که در آن بر حذف تنوع مدارس (مدارس سمپاد، نمونه دولتی، شاهد و هیأت امنایی) تأکید شده است، اظهار کرد: اینکه به موضوع صفر و صدی نگاه کنیم برای رشد علمی کشور مضر است.

 

وی ادامه داد: درست است که نباید تنوع زیادی وجود داشته باشد و هر گروهی برای خودش یک سری مدارس خاص طراحی کنند اما از طرفی ما برای رشد علمی خود نیازمند ساختارهای خاصی نیز هستیم؛ مثلاً برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به افراد خاص نیاز داریم تا آموزش، دوره و مهارت­های خاص ببینند که این امر در مدارس عمومی ممکن نیست.

 

به گزارش فارس،اختیاری افزود: اینکه هیچ مدرسه خاصی نباشد و یا طیف گسترده­‌ای از مدارس را داشته باشیم، هر دو بد است؛ باید مابین این دو حرکت کرد و بر این اساس مصوبه اخیر مجلس نیازمند کار کارشناسی بیشتر بود و دست­‌کم باید مدارسی که برای توسعه علمی کشور لازم بود مثل سمپاد و نمونه دولتی را نگه می‌­داشتیم و سایر مدارسی که نیاز نبود، ادغام می‌­شد.

 

وی در خصوص لزوم تداوم کار مدارس سپماد بیان کرد: افراد خاص نیازمند آموزش خاص هستند پس باید ساختارهایی داشته باشیم که بتوانیم به آنها این آموزش را بدهیم. مثلا برای افرادی که می­‌خواهند مکانیکی بیاموزند باید مدارس آموزش مکانیکی طراحی کنیم. در مباحث علمی هم همین­طور است. برای کسی که استعداد خاصی در شیمی یا ریاضی دارد باید مدارس خاص طراحی شود بنابراین باید دید نظر شورای نگهبان درباره این مصوبه چیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید