افزایش اشتغال مهندسان با آیین‌نامه مبحث ۲۲ مقررات ساختمان

    کد خبر :62791

یک مقام مسئول در سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، با اشاره به تدوین آیین نامه اجرایی مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان گفت: با ابلاغ این آیین نامه، مهندسان بسیاری مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین کرمی در نشست خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بر اساس قانون ۲۱ نظام مهندسی ساختمان از وظایف سازمان های نظام مهندسی برگزاری همایش های آموزشی برای مهندسان عضو است، به همین دلیل همایش نقش مهندسی مکانیک با هدف ارتقای علمی فنی مهندسان مکانیک برگزار شد تا آموزش های لازم در خصوص فناوری نوین صنعت ساختمان به آنها ارائه شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختنان عمدتا به موضوع تاسیسات برمی گردد و در نظر داریم در دوره جدید هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران موضوعات مطروحه درباره این مبحث را اجرایی کنیم. با این حال، آیین نامه اجرایی این مبحث از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین نشده و در نتیجه به سازمان های نظام مهندسی ابلاغ نشده است.

کرمی گفت: در این مبحث سرویس دوره ای موتورخانه ها و تاسیسات ساختمان ها لحاظ شده که بسیار مهم است و آیین نامه این مبحث در حال تدوین بوده و نگارش آن پس از حادثه پلاسکو تصحیح شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ارسال ۱۴۸ مقاله علمی به کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز بیان داشت: از میان این مقالات ۳۰ مقاله که از نظر عملی سازی تئوری ها موفق تر بوده برگزیده و در نهایت شش مقاله در طول همایش و کارگاه های جانبی ارائه خواهد شد.

کرمی با اشاره به عضویت ۱۲۰ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار نفر از این افراد مهندس مکانیک بوده که از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ مهندس مباحث مربوط به شرکت ملی گاز استان تهران و هزار و ۵۰۰ نفر دیگر در موضوعات مربوط به شرکت آب و فاضلاب استان تهران خدمات می دهند.

وی در پایان تاکید کرد: از میان ۱۲۰ هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در حال حاضر ۵۰ هزار مهندس فعال هستند؛ با این حال وظیفه این سازمان اشتغال برای اعضا نیست؛ بلکه ما خدمات فنی مهندسی ارائه می دهیم. با این حال اگر آیین نامه اجرایی مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان سریع تر ابلاغ شود شغل های بسیار زیادی وجود دارد که روی زمین مانده و مهندسان بیشتری می توانند مشغول به کار شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید