رحمانی: اقتصاد ایران رشد مثبت را تجربه خواهد کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۹:۱۵
    کد خبر :627889

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارها حکایت از این دارد که اقتصاد ایران به سمت ثبات و رونق می‌رود و حتی پیش‌بینی بانک جهانی این است که سال آینده اقتصاد ایران رشد مثبت را تجربه خواهد کرد.

رضا رحمانی در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حوزه صنایع دریایی عنوان کرد: امسال یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های ویژه ما توسعه صنایع دریایی است.

به گزارش ایسنا،وی افزود: نشستی با استاندار و نمایندگان استان بوشهر خواهیم داشت که محور پیگیری‌ها جمع بندی این مسائل خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در رونق اقتصاد استان، مسائل تجاری مربوط به دریا و همچنین رونق تجارت دریایی موفق باشیم.

وزیر صنعت اظهار کرد: اخیرا در خصوص تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی تصمیمات خوبی گرفته شده است.

وی بیان کرد: بوشهر یکی از پیشانی‌های اقتصاد ملی و از ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند در زمینه گسترش و توسعه صادرات کشور نقش مهم و بیشتری را ایفا کند.

رحمانی تصریح کرد: آمارها حکایت از این دارد که اقتصاد ایران به سمت ثبات و رونق می‌رود و این را هم منابع داخلی و هم منابع خارجی تایید کرده‌اند. حتی پیش‌بینی بانک جهانی این است که اقتصاد ایران سال آینده رشد مثبت را تجربه خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته در بیشتر محصولات مثل سیمان، پتروشیمی و صنایع غذایی با رشد مواجه بوده ایم، به غیر از یکی دو مورد خاص مانند خودرو که برنامه‌های خاصی برای آن تدارک دیده شده است و این ظرفیت را داریم که شاهد رشد و شکوفایی بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اهمیت رشد و رونق تولید یادآور شد: انتظار داریم که همه پای کار بیایند تا شاهد تحقق این هدف باشیم. برنامه امسال این است که ۲ هزار واحد راکد مطلق را فعال‌سازی نماییم.

رضا رحمانی افزود: چند برنامه از جمله حفظ وضع موجود تولید، فعال‌سازی ظرفیت خالی واحدها و برنامه دیگر فعال‌سازی ۲ هزار واحد راکد داریم که اهداف شش ماهه ما در این خصوص محقق شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید