یک پایگاه عربی ادعا کرد: تصمیم منافقین برای تعیین جانشین مریم رجوی به دنبال برکناری بولتون

    کد خبر :627878

بنابر گزارشات واصله از منابع خبری، شماری از رهبران برجسته و اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق ایران، روز یکشنبه در مورد تصمیم رهبر این سازمان برای انتقال محل رهبری خود و مقر هدایت سازمان از فرانسه به آلبانی، جلسه‌ای برگزار کردند.

 

پایگاه عربی «اشرف» که متعلق به بخشی از جداشدگان سازمان منافقین است، با انتشار خبری مدعی شد که بعضی از اعضای در سایه سازمان به‌دنبال طرحی برای انتقال مریم رجوی از پاریس هستند. متنی که در ادامه خواهید خواند، بخشی از این خبر است:

 

اعضای در سایه مجاهدین پیگیر انتقال مریم به آلبانی هستند

 

بنابر گزارشات واصله از منابع خبری، شماری از رهبران برجسته و اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق ایران، روز یکشنبه در مورد تصمیم رهبر این سازمان برای انتقال محل رهبری خود و مقر هدایت سازمان از فرانسه به آلبانی، جلسه‌ای برگزار کردند.

 

به گزارش نامه نیوز:گفتنی است پایگاه آلبانی سازمان مجاهدین خلق از سال 2016 و با انحلال پایگاه لیبرتی در عراق تاسیس شد که فاصله زیادی با پایتخت این کشور ندارد.

 

اخیرا ویدئویی که توسط سایت‌های مربوط به سازمان منتشر شده، رهبر پیشین و مترجم شخصی مسعود رجوی (که مدتی است ناپدید شده) به همراه آقایان قربانعلی حسین نژاد، عیسی آزاده، محمد رضاکی و غفور فتاحیان از اعضای جداشده سازمان در خارج کشور، جلسه ویژه‌ای را برای بحث درباره این تصمیم مریم رجوی و سرنوشت افراد گرفتار در پایگاه آلبانی برگزار کردند.

 

منابع نزدیک به مجاهدین خلق گفته‌اند: “تصمیم مریم رجوی مبنی‌بر رفتن و اسکان در آلبانی به‌دلیل سیلی‌ای است که این سازمان پس از برکناری جان بولتون خورده است، زیرا مشاور امنیت امنیت ملی سابق آمریکا با تصمیم رئیس جمهور دونالد ترامپ برکنار شده بود و این نشانه خوبی برای سازمان نیست.”

 

این منابع گفته‌اند: “با حذف جنگ‌طلب‌ترین نیروی سیاسی آمریکا (جان بولتون) و اخراج وی از كاخ سفید، مریم رجوی به دنبال یک «راه در رو» برای خود و اعضای سازمان خویش است كه همچنان در صحنه سیاست به حساب آیند”.

 

این منابع معتقدند تاکنون سازمان مجاهدین برای بولتون و جذب نیروهایی مثل او در کنگره آمریکا بسیار پول خرج کرده و لابی‌های مالی زیادی برقرار کرده بود که با برکناری بولتون، تمامی رشته‌های آنان پنبه شده بود.

 

بحران جانشینی و وضعیت آشفته سازمان برای یافتن جانشین رجوی

 

منابع خبری افزودند: “پس از شایعاتی درباره نامزدی زهرا مریخی برای پست رهبری سازمان مجاهدین به‌دلیل افشای بیماری حاد مریم رجوی، اختلافات و انشقاقات خاموش سرباز کرده است. اکنون دو اردوگاه در مجاهدین وجود دارد که یکی از جریانات به رهبری شاهین قبادی سخنگوی این سازمان قصد بازگشت رهبری به مردان را دارد و در مقابل جریان دیگری که مدعی رهبری زمان در سازمان است، به‌دنبال حمایت از حفظ رهبری سازمان در دست زنان است”.

 

زهرا مریخی یکی از برجسته‌ترین رهبران سازمان و فعلا نفر دوم سازمان پس از مریم رجوی است و در 6 سپتامبر 2017 در کنفرانس عمومی این سازمان به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد تأسیس، برای مقام دبیری سازمان انتخاب شد. پیش از آن هماهنگ کننده دفاتر مریم رجوی و همچنین نایب رئیس شورای مرکزی سازمان بر عهده مریخی بود. این منابع افزودند: “مهدی ابریشمچی، همسر سابق مریم رجوی، از باقی‌ماندن مقام رهبری این سازمان در دست زنان امتناع می‌ورزد و آن را باتوجه به تجربه مجاهدین، مضر می‌داند.”

 

این منابع با بیان اینکه “هفته گذشته یک نشست کوچک در پاریس پایتخت برگزار شد که در آن مهدی ابریشمچی قول داده تا رهبری سازمان مجاهدین خلق را از زنان بگیرد.”

 

مهدی ابریشمجی، شوهر سابق مریم رجوی، دست راست مسعود رجوی بوده است. برادر او، حسین ابریشمچی، در حمله به کمپ لیبرتی در نزدیکی پایتخت عراق بغداد در تاریخ 29 اکتبر 2015 کشته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید