مانور فروریزش زمین در جنوب تهران انجام شد

    کد خبر :627638

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه حادثه فروریزش زمین پدیده‌ای شایع در نقاط مختلف شهر تهران است، گفت: مانور فروریزش زمین در جنوب تهران انجام شد.

رضاکرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اجرای مانور فروریزش زمین در جنوب تهران اظهارداشت: با اجرای مانورهای متناسب با مخاطرات هر منطقه در تهران نقاط قوت و ضعف شناسایی و توان نیروهای عملیاتی و ستادی در مواجهه با حوادث محتمل تر بخش های مختلف سنجش خواهد شد. همچنین نسبت به تقویت زیرساخت های پاسخگویی در زمان حادثه اقدام می‌شود.

 

وی افزود: بر اساس این گزارش، مانور ساعت صفر با فرض وقوع فروریزش زمین بدلیل ترکیدگی لوله گاز در جنوب تهران (میدان معلم، منطقه 20) در مرکز عملیات مدیریت بحران تهران برگزار شد.

 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بلافاصله پس از اعلام سناریوی این مانور، مرکز عملیات و مدیریت بحران شهر و بر اساس دستور العمل های ویژه حادثه فروریزش نسبت به هماهنگی های اعزام نیروهای عملیاتی امداد و نجات به محل حادثه و پشتیبانی های لازم اقدام شد.

 

وی بیان داشت: بر اساس این سناریو، با اعلام قطع شریان های حیاتی نسبت به فعال سازی شبکه حمل و نقل اضطراری با هماهنگی پلیس راهور، هماهنگی با اداره مسیل ها جهت بررسی وضعیت قنوات، هماهنگی جهت قطع خط فشار قوی برق با دستور ستاد فرماندهی، بررسی خطوط مترو در محل حادثه و هماهنگی با شبکه 5 سیما جهت اطلاع رسانی به شهروندان اقدام شد.

 

به گزارش فارس،‌ کرمی محمدی گفت: در پی وقوع این حادثه فرضی و تخریب ساختمان سه طبقه در محدوده میدان معلم ، هماهنگی با کارگروه های بهداشت و درمان ، امداد و نجات و امنیت و انتظامات جهت نجات افراد سانحه دیده انجام شد.

 

وی بیان داشت: این مانور پس از انجام تمرین های مختلف شامل فعال سازی مرکز EOC تهران ، ستادهای مدیریت بحران مناطق، برقراری ارتباطات و هماهنگی با سازمان های تخصصی و شناخت نقاط ضعف و قوت این گونه حوادث انسان ساز پایان یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید