کشف ۱۵ تن مواد مخدر در هفته سوم مهر ماه در کشور

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۸
    کد خبر :627588

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور در هفته سوم مهر ماه خبر داد.

 

ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۵ هزار و ۳۶۲ کیلوگرم است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش دارد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموع مواد مخدر مکشوفه، ۱۱ هزار و ۱۳۱ کیلوگرم مربوط به ماده تریاک بوده است که ۷۳ درصد کشفیات را شامل می‌شود.

 

وی افزود: همچنین از این میزان ۱۷۸۲ کیلوگرم حشیش، ۱۱۳۱ کیلوگرم گراس، ۳۰۲ کیلوگرم هروئین، ۲۷۹ کیلوگرم شیشه، ۲۰۲ کیلوگرم مرفین و ۵۳۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

 

معاون دبیرکل ستاد اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۷۰۷۵ متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۴۲۴ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۶۵۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

 

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۳۷۶۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۵ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۱۸۷۹ کیلوگرم، تهران با ۱۳۰۹ کیلوگرم، یزد با ۱۱۲۴ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۰۳۴ کیلوگرم، اصفهان با ۸۶۵ کیلوگرم و فارس با ۷۲۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

به گزارش ایسنا،روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۴۸ درصد است.

 

اصلانی اظهارکرد: طی این مدت، ۳۵۱ دستگاه خودرو توقیف شد و ۵۴ درصد کشفیات اطلاعاتی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید