نوید محمدزاده و محسن تنابنده نامزد جایزه آسیاپاسیفیک شدند

    کد خبر :627507

فهرست نامزدهای سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک اعلام شد که سینمای ایران در شش شاخه از جمله بهترین بازیگری، مستند، انیمیشن و فیلمنامه نامزد کسب جایزه است.

 

در بخش بهترین بازیگر مرد این جوایز سینمایی نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و محسن تنابنده برای نفش ‌آفرینی در فیلم «رونا مادر عظیم»(شکستن همزمان بیست استخوان) به کارگردانی جمشید محمودی نامزد کسب جایزه شده‌اند.

 

فیلم «رونا مادر عظیم» به تهیه‌کنندگی نوید محمودی یکی از پنج نامزد جایزه تنوع فرهنگی یونسکو نیز هست و با فیلم‌هایی از کشورهای هند، فلسطین، بنگلادش و روسیه برای کسب این جایزه رقابت می‌کند.

 

«کاغذ پاره‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی نیز نماینده سینمای ایران در میان نامزدهای بهترین انیمشن این جوایز سینمایی است و مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوش‌دست نیز برای کسب جایزه بهترین مستند بلند این جشنواره با آثاری از بریتانیا، استرالیا و چین رقابت می‌کند.

 

پنجمین نامزدی سینمای ایران در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در شاخه بهترین فیلمنامه رقم خورده است، جایی که محسن قرایی و محمد داوودی برای فیلم «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی نامزد جایزه بهترین فیلمنامه شده‌اند.

 

سینمای ایران سال گذشته نیز در ۴ شاخه بهترین فیلمنامه (بمب: یک داستان عاشقانه)، بهترین بازیگر مرد (بهمن فرمان‌آرا، حکایت دریا)، بهترین موسیقی متن (بمب: یک داستان عاشقانه، النی کاریندور) و بهترین فیلم بلند جوانان (آوا، صدف فروغی) نامزد کسب جایزه بود.

 

مراسم پایانی سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در تاریخ ۳۰ آبان (۲۰ نوامبر) برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید