نحوه دستگیری روح الله زم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۸:۱۴
    کد خبر :627449

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه اعلام کرد که در «یک عملیات اطلاعاتی پیچیده» توانسته است روح الله زم را بازداشت کند. در همان روز تلویزیون تصاویری از وی پخش کرد که در آن آقای زم از اقدامات خود ابراز «ندامت» می‌کند.

تا کنون هیچ اطلاعاتی درباره جزییات و نحوه دستگیری زم اعلام نشده، ولیکن روزنامه لوفیگارو جزئیاتی از نحوه دستگیری وی منتشر کرده‌ است.

 

روح الله زم چطور دستگیر شد؟

به ادعای این نشریه چاپ پاریس، تشکیلات امنیتی ایران جوانی را برای دیدار با روح الله زم به پاریس، محل اقامت او، اعزام کرده‌اند. این فرد آقای زم را متقاعد می‌کند تا برای دیدار با آیت الله سیستانی به نجف عراق سفر کند. وی پس از ورود به نجف در دام نیروهای امنیتی ایران افتاده، دستگیر و به داخل کشور منتقل می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که نیروهای امنیتی ایران تلفن همراه و رایانه وی را نیز در اختیار گرفته‌اند و از این طریق توانسته‌اند اطلاعات مهمی درباره «منابع خبری» آقای زم به دست بیاورند.

در این گزارش همچنین آمده است که آقای زم تحت حفاظت پلیس فرانسه بود و با اینکه مقامات فرانسوی از سفر وی به عراق اطلاع داشتند اما مانع این سفر نشدند.

این نشریه ادعا می‌کند که احتمالا مقامات فرانسوی چشم خود را بر روی دستگیری روح الله زم بسته‌اند. احتمالا دلیل این اقدام نیز آزادی دو شهروند فرانسوی از ایران است که از ماه ژوئن در زندان به‌سر می‌برند.

 

انتهای پیام/#

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید