پامپئو و مایک پنس به ترکیه می‌روند

    کد خبر :627401

دولت آمریکا اعلام کرد که وزیر امور خارجه و معاون رئیس‌جمهور این کشور روز چهارشنبه برای گفت‌وگو با مقامات ترکیه در خصوص توقف عملیات نظامی این کشور در سوریه راهی آنکارا خواهند شد.

 

همزمان با تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ترکیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، دو تن از مقامات ارشد آمریکایی چهارشنبه راهی آنکارا می‌شوند.

 

کاخ ریاست جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهوری این کشور چهارشنبه این هفته به ترکیه سفر خواهند کرد.

 

به گزارش فارس، بر اساس بیانیه کاخ سفید آمریکا، پنس در این دیدار با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه دیدار کرده و به او خواهد گفت که ترامپ به ابقای تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ترکیه تا زمان دست‌یابی به راه حل در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

 

از جمله مأموریت‌های پنس این است که از ترکیه بخواهد هرچه سریعتر عملیات نظامی خود در شمال سوریه را که از چهار شنبه هفته گذشته  آغاز شده، متوقف کند. آمریکا این سفر را «مهم» خوانده است.

 

دولت آمریکا اخیرا گفته است که در برابر ترکیه به دلیل عملیات مذکور، سه ر اه بیشتر پیش رو ندارد،‌ یا اینکه برای مقابله با ترکیه به سوریه نیرو بفرستد، یا ترکیه را تحرم اقتصادی و مالی کند و یا اینکه برای بین ترکیه و شبه‌نظامیان کرد سوری که آنکارا آن‌ها را «تروریست» می‌داند، میانجی‌گری کند.

 

آمریکا امروز سه‌شنبه بالآخره دو وزارت‌خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه سه وزیر، وزرای دفاع، انرژی و کشور تحریم کرد .

 

به رغم این تحریم‌ها، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و شماری از مقامات ارشد این کشور اعلام کرده‌اند که آنکارا  به «عملیات ضد تروریسم» در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید