آقای رئيسی! با فساد در تلويزيون برخورد كنيد!

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
    کد خبر :627333

علي دايي در سه سطح شناخته شده است و اين مي‌تواند سوالي براي يکي از مسابقات تلويزيوني هم باشد که مثلا مجري از شرکت کننده سوال کند که کدام وجه از علي دايي ارزشمندتر است؟

 

الف) اينکه در اردبيل به خاطر کمک‌هايي که بي‌دريغ به مردم شهر کرده، مورد محبت مردم است.

 

ب) اينکه در کل کشور به خاطر درخششي که در دوران بازيگري و مربيگري داشته، برجسته است.

 

ج) اينکه به خاطر داشتن رکورد گل‌هاي رده ملي در جهان مورد احترام است. شايد بشود حتي پيشنهاد کرد که پاسخ شرکت کننده در آن مسابقه فرضي، هر چه که باشد مي‌تواند به عنوان تکليف به برخي ديگر از مجريان و چه بسا مديران تلويزيون داده شود تا از روي آن بنويسند. شايد با چند بار نوشتن پاسخ شرکت کننده فرضي، بتوانند سرانجام چيزي را متوجه شوند که درنيافتنش موجب حيرت است.

 

به گزارش آرمان ملی، اخيرا در يکي از برنامه‌هاي تلويزيوني مجري برنامه علي دايي را مورد خطاب قرار داده و فراموش کرده که اگر کسي نام بزرگ را به بزرگي نبرد، بزرگ نخواهد بود حتي اگر مورد حمايت گروهي از سياست‌بازان اين روزگار باشد. علي دايي واکنش نشان داده و در بخشي از پاسخش به نکته‌اي اشاره کرده که اين روزها حرارت بالايي دارد. دايي انگشت بر بليه فساد گذاشته است؛ با اين جمله: «خواهشي که از آقاي رئيسي دارم اين است که به اين موضوع ورود و مساله را پيگيري کند و آقايي که چنين صحبت‌هايي را مطرح کرده و گفته با 5 ميليون تومان سن شناسنامه‌اي را تغيير مي‌دهد را به قوه قضائيه ببرند و از او سوال کنند». حتي اگر کسي مکالمه «خودگويي و خودخندي» مجريان تلويزيون را نديده باشد، از پاسخ علي دايي به شکل استفهامي مي‌شود دريافت که چه سخناني ردوبدل شده است. هر چند در نهايت موجب تعجب نيست که تلويزيون مدت‌هاست بر مدار عجيبي مي‌‌چرخد. چرخشي که به دليل انحصار و فقد رقابت، نگراني از بابت دور شدن و ريزش مخاطب را از دست داده است. تلويزيون نشان داده است که به لايه‌اي از تندروترين دلواپسان نزديک است و به دليل اينکه گلوگاه مهم فرهنگي کشور محسوب مي‌شود، به هيچ عنوان حاضر نيست کس ديگري را وارد بازي کند. تلويزيون مدت‌هاست به انحصار خو کرده و از اين انحصار با تمام توان حفاظت مي‌کند. سهل است که در اين حفاظت نشان داده است کوچکترين نگراني به خاطر گرايش مخاطبان به رسانه‌هاي ديگر را ندارد.

 

نيمه تاريک ماه

 

ماجراي استفاده يکسويه از تريبون سيما براي حمله و تخريب مخالفان سياسي مديران سيما مسبوق به سابقه است اما حمله به چهره شناخته شده و جهاني ورزش کشور که پاکدستي و مردمداري خود را پيش‌تر از اينها نشان داده بود، يک گام بلند به سوي همان هدفي است که صداوسيما شتابان رو به آن دارد. در کارنامه صداوسيما و در متن حمله‌هاي سياسي به رقيب، تلاش براي رسيدن به تريبون و پاسخگويي هم ديده مي‌شود. در آخرين مورد آن دو نماينده تهران به خاطر حمله‌هاي بي‌سندي که برآمده از رسانه‌هاي زرد بود، درخواست زمان براي پاسخگويي داشتند اما تلويزيون خود را به نشنيدن زد. انگار که اصلا چنين درخواستي مطرح نشده و مطابق قانون، رسانه موظف است زمان مقرر را در اختيار شاکي قرار دهد. در اين مورد اخير علي دايي انگار از خير درخواست زمان براي پاسخگويي گذشته است که با ايسنا در اين باره سخن گفته است. سوال ساده اين است: تلويزيون با شتاب و جديتي که در تخريب چهره‌ها و هجمه به رقبا نشان مي‌دهد، دقيقا به کجا مي‌رود؟ علي دايي در اين فقره اخير از رئيس قوه درخواست دارد که براي رسيدگي به جنبه‌هاي ديگر فساد به دخمه‌هاي نيمه تاريک هم برود. دايي به درستي مطرح مي‌کند که مجري خندان برنامه سيما از کجا مي‌داند که براي دست بردن در شناسنامه چقدر و چطور بايد هزينه کرد. هر چند دايي نبايد وارد گومگو درباره دارايي خود مي‌شد. دايي بايد اين مهم را به مردمي واگذار مي‌کرد که محبت او را ديده‌اند تا به اين دو مجري بگويند علي دايي از چه راهي درآمد داشته است.

 

علي‌ دايي: متاسفم!

 

بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال ايران با انتقاد شديد از صداوسيما، نسبت به اظهارات مجري و کارشناس يک برنامه‌ تلويزيوني درباره آقاي گلي‌اش واکنش نشان داد. علي دايي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره صحبت‌هايي که صبح روز سه‌شنبه 23 مهر در يکي از برنامه‌هاي تلويزيوني پيرامون 109 گل ملي‌اش مطرح شده بود، اظهار کرد: براي صداوسيما متاسفم که آدم‌هايي که معلوم نيست از کجا آمده‌اند به اين مجموعه راه مي‌دهد و به آنها ميکروفن مي‌دهد تا صحبت کنند. به نظر من قوه قضائيه بايد به اين مساله ورود کند و مجري که گفته با 5 ميليون تومان سن شناسنامه‌اي دايي را کوچک مي‌کنم را بازخواست کند تا ببنيد چه کساني با او در ارتباط هستند که اين کارها را مي‌کند. وي ادامه داد: بهتر است اين آقا، دوستانش را معرفي کند. ما مگر نمي‌گوييم با فساد مبارزه مي‌کنيم، متاسفانه اين هم يک فسادي است که در صداوسيما به آن دامن مي‌زنند. من تنها خواهشي که از آقاي رئيسي دارم اين است که به اين موضوع ورود کند و مساله را پيگيري کند و آقايي که چنين صحبت‌هايي را مطرح کرده و گفته با 5 ميليون تومان سن شناسنامه‌اي را تغيير مي‌دهد را به قوه قضائيه ببرند و از او سوال کنند. يک بار بايد در نظام سالم‌سازي شروع شود و چه بهتر که در تلويزيوني که اين مسائل مطرح مي‌شود کار سالم‌سازي انجام شود، مطمئنا مردم مي‌فهمند قوه قضائيه با فساد مبارزه مي‌کند اما متاسفانه خيلي راحت فساد را در تلويزيون هم رواج مي‌دهند. دايي افزود: ما مي‌خواهيم مفسدان را پيدا کنيم اما وقتي مفسدان خودشان علني صحبت مي‌کنند. بايد از همين جا شروع کنيم و به دنبال مسائل ديگر نرويم از همين صداوسيما بايد شروع شود و مطمئنا به سرنخ‌هاي خوبي مي‌رسيم. اينگونه کارها نشان دهنده عقده‌هاي دروني افراد است چون در اين چند سال هر کاري کردند نتوانستند براي من مشکل ايجاد کنند و کاري عليه من بکنند که من محبوبيتم را بين مردم از دست بدهم. صداوسيما از اين نارحت است که علي دايي در بين مردم محبوب است. وي ادامه داد: قابل توجه آقايان. خدا را شکر علي دايي در بازي مقابل مالديو خيلي کم گل زده است، فکر کنم در 4 بازي 8 گل زده‌ام، بهتر است آقاياني که سن کم مي‌کنند به رونالدو هم پيشنهاد بين‌المللي بدهند که تيم ملي پرتغال با مالديو بازي دوستانه کند تا تعداد گل‌هاي ملي‌اش را بيشتر کند. من براي صداوسيما متاسفم که هر کسي را مي‌آورد تا مرا بکوبد. عزت و ذلت دست خدا است و همه رکوردها روزي شکسته مي‌شود. ‌اي کاش يک ايراني و يا يک مسلمان رکورد من را بشکند. سرمربي سابق تيم ملي در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا از شوراي نظارت بر صدا وسيما انتظار دارد به اين مساله ورود کند يا خير؟ گفت: اصلا از آنها چنين انتظاري ندارم. هميشه روي پاي خودم ايستاده‌ام و هيچ کس تا به حال کمکم نکرده است. فقط خداوند و عزيزاني که کنارم بوده‌اند به من کمک کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید