تصمیم آمریکا برای معاف کردن قراردادهای تسلیحاتی علیه ترکیه

    کد خبر :627242

منابع خبری بامداد چهارشنبه گفته‌اند دولت آمریکا در صدد است قراردادهای تسلیحاتی با ترکیه را از تحریم‌های علیه این کشور معاف کند.

 

 دولت آمریکا قصد دارد قرار دادهای تسلیحاتی این کشور با ترکیه را از تحریم‌های اعمال‌شده علیه آنکارا به دلیل عملیات این کشور در شمال شرق سوریه معاف کند.

 

پایگاه «Inside Defense» گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در حال تدوین معافیت‌هایی با هدف ادامه فروش سلاح به ترکیه، در بحبوحه جنجال‌ها بر سر تهاجم ترکیه به سوریه است.

 

یک مقام آمریکایی گفته که پنتاگون انتظار دارد که این معافیت‌ها به زودی صادر شوند تا «تجارت رسمی» بین ایالات متحده و ترکیه بتواند ادامه پیدا کند.

 

به گزارش فارس،طرفداران این معاملات تسلیحاتی مدعی شده‌اند در صورتی که آمریکا از فروش سلاح به ترکیه خودداری کند آنکارا برای خرید سلاح به روسیه مراجعه خواهد کرد.

 

ترکیه  هفته گذشته اعلام کرد که در راستای ایجاد منطقه امن جهت اسکان بیش از دو میلیون پناهده سوری در این منطقه و دور کردن «گروه‌های تروریست» از مرز خود، عملیات نظامی تحت عنوان «چشمه صلح» آغاز کرده است.

 

این عملیات با چراغ سبز واشنگتن آغاز شد. کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید