اعلام صوتی ویژه نابینایان در ایستگاه‌های اتوبوس راه‌اندازی شد

    کد خبر :627134

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی سیستم اعلام صوتی زمان اعلام ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه از امروز خبر داد؛ اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها در داخل یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین اجرا شده است.

 

پیمان سنندجی با اعلام اینکه قابلیت اعلام صوتی در اپلیکیشن اتوبوسرانی تهران از تیر ماه سال جاری راه‌اندازی و به بهره‌برداری آزمایشی رسید، اظهار کرد: این سیستم در روز جهانی عصای سفید رونمایی شد.

 

وی افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی علاوه بر اقداماتی که در حوزه افراد معلول انجام داده، سه اقدام مهم را در راستای مناسب سازی ایستگاه‌ها به ثمر رسانده است.

 

سنندجی به راه اندازی 36 عدد تابلوی راهنمای مسیر، مخصوص نابینایان در خطوط تندروی اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: 190 راهنمای بریل روی دستگاه‌های کارت خوان در خطوط تندرو 4 و 7 راه اندازی شده است.

 

همچنین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها در داخل هزار و 200 دستگاه اتوبوس دوکابین اجرا شده است.

 

سنندجی افزود: پس از رایزنی با کارشناسان نرم افزارهای مرتبط با افراد نابینا و کم بینا و نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران منطبق با استانداردها و رهنمون‌های بین المللی برای این گروه از شهروندان متناسب سازی شده است. شهروندان و نابینایان با ورود به نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران ، می‌توانند از اطلاعات خط و زمان ورود اتوبوس آن خط به ایستگاه مطلع شوند.

 

وی با بیان اینکه برای نابینایان امکان شنیداری اطلاعات فراهم شده است، تصریح کرد: زمان‌بندی تقریبی ورود اتوبوس به ایستگاه مورد نظر براساس تاریخچه یک هفته گذشته نشان و اعلام می‌شود. این زمان تقریبی با خطای تا 4 دقیقه است اما عدم اعزام اتوبوس یا شرایط ترافیکی غیرعادی می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین برای اطلاع از زمان واقعی رسیدن اتوبوس از اطلاعات کارت ارائه شده در نرم افزار باید استفاده شود که براساس شرایط واقعی و لحظه ای تولید می‌شود.

 

به گزارش تسنیم؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: مسافران می‌توانند از بخش پیغام‌ها اقدام به ارسال مشکلات مختلف اعم از اشکالات نرم‌افزار، اشکالات خطوط و ایستگاه‌ها و یا شکایت نمایند و پاسخ مراجع مربوطه را در این بخش مشاهده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید