ضرورت استفاده از پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر در تجهیزات الکترونیکی

    کد خبر :626913

گروهی از فعالان محیط زیستی در اروپا کمپینی راه انداخته و بر ضرورت استفاده از پلاستیک‌های قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر در تجهیزات الکترونیکی تاکید کردند.

 

به گفته فعالان در این کمپین اروپایی، پلاستیک‌های موجود در پسماندهای الکترونیکی همچون بمب ساعتی محیط زیستی هستند که نادیده گرفته شده‌اند. پلاستیک، حدود ۲۰ درصد از ۵۰ میلیون تن پسماند الکترونیکی تولیدی در سال را شامل می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ میلادی پسماند الکترونیکی افزایش تقریبا دو برابری پیدا کرده و به ۱۱۰ میلیون تن برسد.

 

این کمپین که با حمایت سازمان ملل راه‌اندازی شده خواستار آن است تا مصرف‌کنندگان از تجهیزات الکترونیکی استفاده کنند که در آن‌ها از پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر به کار گرفته شده‌ است.

 

همچنین در کمپین PolyCE این موضوع مطرح شده که تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی برای تولید این تجهیزات از میزان پلاستیک کمتری استفاده کنند.

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر سالانه تقریبا ۵۰ میلیون تن پسماند الکترونیکی در جهان تولید می‌شود در صورتیکه در شیوه‌های تولید و مصرف تغییری اعمال نشود میزان آن تا سال ۲۰۵۰ به ۱۱۰ میلیون تن می‌رسد.

 

همچنین بیشتر پلاستیک‌های به کار رفته در تجهیزات الکترونیکی برای بازیافت طراحی نشده و در نتیجه روانه جایگاه‌های جمع‌آوری زباله می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید