بیش از یکصد و ده هزار زوج معلول فاقد مسکن هستند

    کد خبر :626814

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: بیش از یکصد و ده هزار زوج معلول فاقد مسکن هستند که همچنان ۲۰ مهر روز ملی اسکان معلولان و نیازمندان از صفحه تقویم رسمی کشور حذف شده است.

 

محمودنژاد  اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یکصد و ده هزار زوج معلول فاقد مسکن هستند و این در حالیست که همچنان 20 مهر روز ملی اسکان معلولان و نیازمندان از صفحه تقویم رسمی کشور حذف شده است.

 

وی از بختیاری رئیس کمیته امداد و قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور خواست تا در بازگرداندن روز ملی اسکان معلولان و نیازمندان به صفحه تقویم رسمی خود از خود واکنش نشان داده و شورای فرهنگ عمومی را به ابقاء این روز در صفحه تقویم رسمی کشور وادار کنند.

 

محمودنژاد اضافه کرد: زمانی باید روز ملی اسکان معلولان و نیازمندان از صفحه تقویم کشور حذف شود که حتی یک خانواده معلول و یا نیازمند فاقد مسکن نباشد و این در حالی است که بیش از هزاران واحدمسکن متعلق به معلولان بیش از 12 سال است تحت عنوان مسکن‌های مهر در صف انتظار واگذاری به این افراد هستند.

 

به گزارش تسنیم،مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: هم اکنون هزینه مسکن بیشترین هزینه از سبد خانوارهای افراد دارای معلولیت است و حداکثر مساعدت سازمان بهزیستی برای خرید مسکن برای معلولان معادل 3 تا 5 متر از واحد مسکونی در تهران است

 

وی در پایان گفت: با همه این اوصاف ضروری است مادامی که مشکلات فراروی معلولان و نیازمندان در کشور بابت مسکن وجود دارد، روز ملی اسکان معلولان و نیازمندان در تقویم رسمی ما وجود داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید