درپی تصمیم آلمان،فرانسه و ایتالیا،

انگلیس هم فروش تسلیحات به ترکیه را متوقف کرد

    کد خبر :626750

روزنامه فایننشل تایمز در گزارشی اعلام کرد که انگلیس در تمام قراردادهای فروش و صادرات تسلیحات نظامی به ترکیه بازنگری می کند.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، به دنبال افزایش فشارهای بین المللی علیه تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه، روزنامه فایننشل تایمز روز دوشنبه گزارش داد که دولت انگلیس در حال بازنگری تمام قراردادهای فروش و صادرات تسلیحات نظامی به ترکیه است.

 

این روزنامه در گزارش خود افزود که وزرای دولت انگلیس در جریان این بازنگری صدور هرگونه مجوز جدید برای فروش تسلیحات به ترکیه را متوقف کرده اند.

 

گفتنی است دولت ایتالیا که بزرگترین صادرکننده تسلیحات به ترکیه در سال میلادی گذشته بوده، به پویش «ممنوعیت فروش تسلیحات و مهمات نظامی به آنکارا» پیوسته است؛ پویشی که از تصمیم اخیر دولتهای فرانسه و آلمان برای متوقف سازی فروش تسلیحات نظامی به ترکیه آغاز شد.

 

لازم به ذکر است ارتش ترکیه از چهارشنبه گذشته حملاتی را علیه مناطق شمالی سوریه آغاز کرده که با واکنش و محکومیت‌های جهانی روبرو شده است.

 

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه اظهار داشت: «امنیت از طریق تجاوز به سوریه به دست نمی‌آید».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید