پمپئو: ترکیه باید با آمریکا گفت وگو کند

    کد خبر :626617

وزیر خارجه آمریکا به ترکیه هشدار داد در صورت ادامه تهاجم نظامی به شمال سوریه با تحریم‌های بیشتری روبرو خواهد شد و گفت آنکارا باید درباره امنیت شمال سوریه به میز مذاکره با آمریکا بازگردد.

 

مایک پمپئو شامگاه دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: در روز جمعه، ایالات متحده قصد خود را برای اقدام در پاسخ به تهاجم نظامی یکجانبه ترکیه در شمال سوریه نشان داد.

 

وی افزود: رئیس جمهوری ترامپ اکنون یک دستور اجرایی را امضا کرد که ترکیه را برای رها کردن تهاجم نظامی خود در شمال سوریه و تصویب یک آتش بس فوری تحت فشار قرار می دهد.

 

به گزارش برنا؛ وزیر خارجه ترامپ ادامه داد: این دستور اجرایی به وزارت خزانه داری و خارجه اختیار می دهد که تحریم هایی را علیه افراد، نهادها یا مرتبطان دولت ترکیه که در اقداماتی که غیرنظامیان را به خطر می اندازد یا صلح، امنیت و ثبات در شمال سوریه را بیشتر رو به زوال قرار می دهد، اعمال کند.

 

پمپئو اضافه کرد: سه مقام ارشد ترکیه، وزیر انرژی و وزیر دفاع ترکیه به موجب این دستورالعمل تحت تحریم قرار می گیرند.

 

وی تاکید کرد: همانگونه که رئیس جمهوری تصریح کرده است، اقدامات ترکیه در شمال سوریه به شدت کارزار مبارزه با داعش را تضعیف می کند، غیرنظامیان را به خطر می اندازد و امنیت تمام منطقه را تهدید می کند.

 

وزیر خارجه ترامپ اظهار کرد: اگر عملیات ترکیه ادامه یابد، بحران انسانی را با پیامدهای احتمالی فاجعه بار، شدت و هولناک می سازد. برای جلوگیری از اعمال تحریم های بیشتر تحت این فرمان اجرایی جدید، ترکیه باید به سرعت تهاجم یکجانبه خود را در شمال سوریه متوقف کند و به گفت وگو با آمریکا درباره امنیت شمال سوریه روی آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید