خبری داغی که از تنور بیرون نیامده سرد شد؛

تولد یک گاندو دیگر/ خبر دستگیری روح‌الله زم در تلویزیون سوخت

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۲:۲۶
    کد خبر :626574

دستگیری روح‌الله زم به دست سازمان اطلاعات سپاه که شباهت‌های هم به سریال جذاب گاندو دارد، خبر مهمی است اما تلویزیون در انتقال و پوشش آن بد عمل کرد و به‌قول‌معروف خبر سوخت.

 

گروه سیاسی بازتاب: بازداشت روح‌الله زم به‌عنوان رهبر رسانه ضدانقلاب «آمد نیوز» به دست نیروهای سازمان اطلاعات سپاه، آن‌قدر مهم و به قول اصحاب رسانه داغ بود که بسیاری از اخبار مهم دیگر را پوشاند. یکی از این اخبار نشست خبری رئیس‌جمهور بود که بعد از غیبت طولانی مجدداً مقابل خبرنگاران نشست و به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.

 

خبر بازداشت زم قبل از ساعت 14 منتشر شد، خبر نیمروزی کانال یک نیز آن را پوشش داد. در نوبت‌های بعدی و به‌خصوص نوبت خبری 20:30 که وقت کافی برای تهیه گزارش تصویری مناسب فراهم بود، تلویزیون دست‌خالی ظاهر شد. انتشار اولین تصاویر از روح‌الله زم پس از بازداشت نیز کار بد تلویزیون را تکمیل کرد.

 

تلویزیون تصاویری منتشر کرد که در ابتدا روح‌الله زم را با یک چشم‌بند بزرگ روی صورتش داخل یک خودروی بدون حرکت نشان می‌داد. در نماهای بعدی، زم با همان ظاهر در خودروی در حال حرکت قرار داشت. تصاویر بعدی نیز حس پشیمانی و غلط کردم آقای زم را روایت می‌کرد.

 

 

پوشش مبتدی، ضعیف و بد رسانه ملی، به‌شدت به این کار مهم و در نوع خود بزرگ ضربه زد. تلویزیون حداقل از تجربه ساخت سریال جذاب گاندو باید برای این خبر استفاده می‌کرد نه اینکه فقط به استفاده از کلمات بزرگ و دهان‌پرکن و همین‌طور لحن و مکث‌های بیش‌ازحد گوینده خبر اکتفا کند.

 

معلوم نیست در بخش سیاسی صداوسیما و تحریریه اخبار تلویزیون چه می‌گذرد؟ هنوز 10 روز از گاف فاحش «انگلیس نشسته بر روی اره برگزیت، راه پیش و پسی که هر دو را دشوار می‌کند» نگذشته است. اتفاقی که حاشیه‌های آن تا چند روز در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت و واژگان آن دست‌مایه طنز کاربران اجتماعی شد.

 

البته اگر رویه‌ای که صداوسیما برای حذف ستاره‌هایی چون عادل فردوسی پور در پیش‌گرفته است در معاونت سیاسی و بخش خبر تلویزیون نیز حاکم باشد، خود دلیل این بی‌کفایتی‌ها و ضعف در اقدامات رسانه‌ای است.

 

البته برخی از اصحاب رسانه نیز با اشاره به بضاعت کنونی رسانه ملی، سازمان اطلاعات سپاه را در این پوشش ضعیف تلویزیون شریک می‌دانند و معتقدند روح‌الله زم زودتر از انتشار خبر به دام سربازان گمنام گرفتارشده است و آن‌ها باید با تصاویر بهتر و سرعت عمل بیشتر، مانع از این خبر سوزی رسانه ملی شوند.

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید