جمع‌آوری کودکان خیابانی ادامه دارد

    کد خبر :626306

استاندار تهران گفت: جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی همچنان در استان ادامه دارد و بیش از 60 درصد آنها جمع‌آوری شده‌اند.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ، در پاسخ به این سوال که آیا جمع آوری کودکان خیابانی و کار متوقف شده است، گفت: این طرح همچنان استمرار دارد و تاکنون حدود 60 درصد از کودکان کار و خیابانی جمع آوری شده است و مابقی آنها نیز در حال جمع‌آوری هستند.

 

وی افزود: در مرحله نخست این طرح 300 نفر از کودکان کار و خیابانی جمع آوری شده‌اند که 80 درصد از آنها اتباع خارجی افغانستانی یا پاکستانی هستند که نسبت به ساماندهی آنها اقدام شد. اما آنچه که حائز اهمیت است این است که این طرح متوقف نمی‌شود.

 

استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این کودکان بعد از جمع آوری چگونه ساماندهی می شوند، گفت: کودکانی که دارای پدر و مادر بودند از آنها تعهد گرفته شد و به خانواده‌های خود بازگشتند و یکسری دیگر از کودکان تعهد گرفتند که نیایند و یکسری دیگر هم خانواده‌ای نداشتند که در حال حاضر توسط مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند تا از طریق وزارت امور خارجه و دیگر نهادها اقدام‌هایی صورت بگیرد.

 

محسنی بندپی بیان داشت: بارها اشاره شده است که متاسفانه این کودکان در یکسری از باندها حضور دارند که مورد استثمار قرار می‌گیرند و امیدواریم بتوانیم به زودی نسبت به جمع آوری همه آنها از شهر و استان تهران اقدام کنیم.

 

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مانند فرمانداری و همین طور بهزیستی در این طرح حضور فعالی دارند و اخبار جدید آن را نیز در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کنیم.

 

استاندار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه واگذاری مراکز بهاران شهرداری به بهزیستی چه شد گفت: شهرداری در این خصوص لایحه به شورای داده است و قرار است در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید