برنامه‌ریزی برای ساخت موزه حوادث در تهران

    کد خبر :626287

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از مطالعه برای احداث پروژه موزه در تهران خبر داد.

 

رضا کرمی مدیریت بحران را به یک تیم فوتبال تشبیه کرد و افزود: در مدیریت بحران نیز گروه های مختلف باید وظایف خود را انجام دهند تا کار به ثمر بنشیند؛ لذا مدیریت بحران توسط یک سازمان به نتیجه نخواهد رسید. این گروه وظیفه هماهنگ کردن سازمان های مختلف را دارد تا همه وظایف خود را قبل و حین و بعد از بحران انجام دهند. «مهم ترین کاری که می توان در بحث تاب آوری انجام داد، پیشگیری است؛ یعنی در ارتباط با زلزله ساختمان ها را روی گسل نسازیم و اجزای غیر سازه ای را مستحکم کنیم و مردم نیز باید بدانند چه کار کنند.

 

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این روند بیش از همه به توسعه فرهنگ در میان مردم و مسئولان بستگی دارد، گفت: متاسفانه در این زمینه بسیار کند هستیم. امروز ما نسبت به ۱۵ سال پیش بسیار پیشرفت داشته ایم ولی تنها به میزان سه سال عمل کرده‌ایم و سرعت پیشرفتمان مناسب نبوده است.

 

به گزارش ایسنا، کرمی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به اینکه بودجه پیش بینی‌های فرهنگ ساز در امر مدیریت بحران محدود بوده و شاید پنج درصد مبلغ واقعی است، افزود: در این زمینه نیز عقب هستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد پروژه موزه حوادث در شهر تهران گفت: در نظر داریم این موزه را احداث کنیم تا مردم می توانند حس واقعی زلزله را بدست آورند. این پروژه در حال مطالعه بوده و همچنان با چالش بودجه مواجه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید