معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:

اسامی ۵ دستگاه کم‌کار و بی‌توجه به بهبود فضای کسب‌وکار

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱
    کد خبر :626093

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها در صدور مجوزهای الکترونیکی کم‌کار بوده‌اند، گفت: وزارت بهداشت و علوم، سازمان برنامه، سازمان اداری و شهرداری‌ها از جمله این نهادها بوده‌اند.

 

محمدعلی دهقان‌دهنوی صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه سال ۹۷ یکی از سخت ترین سال ها برای کشور به شمار می رفت که عمده دلیل آن مباحث تحریمی و شرایط سخت اقتصادی بود، اظهار داشت: طبیعتا این شرایط سخت اقتصادی بر تولید کنندگان و کسانی که رونق تولید را رقم می زنند نیز اثر گذاشت به طوری که جایگاه رقابت پذیری ایران در بین ۱۴۱ کشور جهان از ۸۹ به ۹۹ تنزل پیدا کرد.

 

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: متاسفانه شاخص ها و داده های برخی از دستگاه های متولی در امر فضای کسب و کار مورد تایید بانک جهانی قرار نگرفت و همین امر در سال ۹۷ شرایط سختی را برایمان رقم زد.

 

به گزارش مهر،وی با بیان اینکه خبرهای خوب و امید بخشی از بخش تولید به گوش می رسد، گفت: اتاق بازرگانی طی چند سال گذشته آماری را تحت عنوان شاخص فضای کسب و کار منتشر می کند؛ درجه بندی این گزارش در ۱۰ رتبه مشخص شده است که هر چه قدر به عدد ۱۰ نزدیک می شود وضع وخیم تر می شود. در این گزارش آمده است که شاخص فعالیت کسب و کار در کشور در سال ۹۶ برابر رتبه ۵.۶، بهار ۹۷ برابر رتبه ۶.۱۵، تابستان ۹۷ برابر رتبه ۶.۴، پاییز ۹۷ برابر رتبه ۶.۴۸، زمستان سال ۹۷ برابر رتبه ۶.۲۷ بوده است. آمار نشان دهنده شرایط بد اقتصادی در سال گذشته است.

 

دهقان‌دهنوی تصریح کرد: اما این ارقام در سال ۹۸ بهبود پیدا کرد به طوری که در بهار ۹۸ این رقم به ۶.۱۷ و در تابستان به رتبه ۶.۰۷ رسید.

 

معاون وزیر اقتصاد از ضعف همکاری برخی دستگاه در سهولت استعلام و صدور مجوزهای الکترونیکی خبر داد و گفت: برخی نهادها اگر صدور پروانه ها و استعلام های خود را در سامانه سام پایه گذاری کنند قطعا شفافیت حکمفرما می شود.

 

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه کشور، شهرداری های کل کشور و سازمان اداری و امور استخدامی از جمله دستگاه هایی هستند که در پایه گذاری اطلاعات ضعف دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید