وقتی رفتار و عمل فردی هیچ قرابت معنایی با اسمش نداشته باشد؛

نه متین است نه ستوده

    کد خبر :625909
متین ستوده با ظاهری عجیب در اکران خصوصی فیلم مسخره باز

متین ستوده که رفتارهایش هیچ قرابت معنایی با اسمش ندارد، با ظاهر عجیب و ناهنجارش در صدر اخبار قرار گرفت و واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

 

گروه فرهنگ و هنر بازتاب: متین ستوده با ظاهری که فقط مناسب قسمت زنانه در جشن عروسی است، در اکران خصوصی فیلم «مسخره‌باز» حضور پیدا می‌کند. تصاویر او به‌سرعت فضای مجازی را می‌پیماید و واکنش بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی را با خود همراه می‌کند. کاربرانی که از طیف‌های مختلف فکر بودند و هرکدام به‌نوعی این عمل را تقبیح کرده بود.

 

برخی اقدام او را برای گرفتن نقش در سینما عنوان کردند و نوشتند: فقط سریال بازی کرده: «میکائیل»، «لیسانسه‌ها»، «سرّ دلبران» و «فوق‌لیسانسه‌ها» به همین خاطر با مسخره‌بازی هم شده می‌خواد در سینما هم نقش بگیره.

 

برخی نیز به صداوسیما خرده گرفتند که او دست‌پرورده رسانه ملی است.

 

برخی به لحاظ اخلاقی این پوشش را در تضاد با فضای فرهنگی کشور دانستند و گروهی دیگر مدعی شدند اگر مردم عادی چنین پوششی داشته باشند، حتماً پلیس به آن‌ها تذکر خواهد داد.

 

نوشتند قانون گشت ارشاد فقط برای مردم عادی است و اینجا هم بین مردم و بازیگران تبعیض قائل می‌شوند: «چرا با سلبریتی‌ها که بعضی‌هایشان رأس پیکان ولنگاری و ترویج بی‌حجابی هستند مانند مردم عادی برخوردی نمی‌شود؟ اگر با بدحجابی و بی‌حجابی برخورد می‌شود چرا این قانون یکسان نیست؟»

 

این بازیگر نامش متین است اما منش و رفتارش تاکنون چنین چیزی را نشان نداده است. وقتی فهرست خبرهای پیرامون او را مرور می‌کنیم به جنجالی شدن گزارش فوتبالش و همچنین چالش بین او علیرضا بیرانوند و پرسپولیسی‌ها برمی‌خوریم. روز گذشته نیز در واکنش به انتقاد یک فعال رسانه‌ای پاسخ داد:

 

«واقعاً متأسفم که حتی بلد نیستید محترمانه صحبت کنید بعد ادعای مسلمان بودنتون عجیبِ، شما به فکر خودت باش، فضولی کارهای ما به شما مربوط نیست، خیلی هم بیجا کردی که این استوری رو گذاشتی، واقعاً بی‌ادب، فضول و بین‌هایت عقده‌ای و امل تشریف دارید، حالا خودتو بکش شاید یه پست دولتی بهت بدن، ولی یاد بگیر تو هر سوراخی سرک نکشی و اظهارنظر نکنی قطعاً نیم گن لالی.»

 

 

درباره ستوده نبودنش هم نیازی به قلم‌فرسایی نیست؛ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

 

در ادامه گفتگوی متین ستوده را با روزنامه صبح نو می‌خوانید؛ این بازیگر سعی می‌کند فضا را آرام کند و کارش را توجیه نماید:

 

*درباره حواشی حضورتان در اکران «مسخره‌باز» نظری ندارید؟

تیپ و پوشش من معمولاً تداوم و ثبات مشخصی داشته و عجیب‌و‌غریب نبوده ‌است. راستش خودم هم از این واکنش‌ها جا خوردم. برخی کاربران فضای مجازی بعدازاین اتفاق شروع به فحاشی کرده‌اند که واقعاً دلیلش را نمی‌دانم.

 

*یعنی فکر می‌کنید انتقادات مطرح‌شده درست نیست؟

من در تضاد با شرایط جامعه لباس نپوشیدم. لباس‌هایم پوشیده است و موهای من مانند دفعات قبل بوده است. حتی در عکس‌های صفحه شخصی‌ام مشخص است که در مراسم اکران «مسخره‌باز» مانند مراسم‌های دیگر بوده‌ام. من در اکران خصوصی فیلم «شعله‌ور» کت‌و‌شلوار پوشیده بودم؛ اما آن موقع حاشیه‌ای ایجاد نشد.

 

*بیشتر از عکس‌ها، ویدئوی حضورتان در فرش قرمز سروصدا کرد. آن را دیده‌اید؟

فیلم گرفتن و انتشار ویدئو در چنین مراسم‌هایی کار غلطی است. آنجا برای عکس گرفتن است.

 

*به‌هرحال، محیط عمومی است و امروز هرکسی تلفن همراه دارد. می‌‌توان از فیلم گرفتن جلوگیری کرد؟

بله درست است؛ ولی چرا باید فقط از من فیلم تهیه کنند و سپس انتشارش حاشیه‌ساز شود. طبیعی است که وقتی در مقابل عکاسان در حال عکس گرفتن هستید، ژست‌های مختلفی می‌گیرید و این‌ها در ویدئو ممکن است عجیب به نظر برسد.

 

*در فضای مجازی، کاربرانی با سلایق مختلف به این ماجرا واکنش نشان دادند؛ البته هرکدام با نگاهی متفاوت. این واکنش‌ها را دیده‌اید؟

انگار بعضی‌ها با آراسته بودن مشکل‌دارند. هیچ‌وقت به آنچه نیستم، تظاهر نکردم. همیشه در حریم خصوصی یک‌شکل بوده‌ام و حتی در صفحه شخصی‌ام سعی کرده‌ام به خودم نزدیک باشم. اصلاً قصدم این نبوده که بخواهم برخلاف قوانین مملکت کاری بکنم.

 

*برخی کاربران خانم می‌گویند چطور بابت پوشش خاص در خیابان به آن‌ها تذکر داده می‌شود؛ اما بازیگران محدودیتی ندارند؟

این مورد صرفاً درباره من نیست و این نظر را درباره بیشتر همکاران من می‌دهند.

 

*انتقاد دیگر از این زاویه است که شما را به‌عنوان بازیگر صداوسیما می‌شناسند و از این نظر، با بازیگر سینما متفاوتید. درست است؟

من بازیگرم. اینکه بیشتر در تلویزیون کار کرده‌ام، دست خودم نبوده است. من بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما هستم. اگر مجری تلویزیون بودم، احتمالاً این انتقادها بر من وارد بود. الآن هم اصلاً بابت این هجمه‌ها خوشحال نیستم؛ مثلاً وقتی برای خرید به پاساژ بروم، قاعدتاً با این تیپ و پوشش نیستم. اینجا مراسم فوتوکال فیلم سینمایی بوده است. ممکن است برخی بگویند فلانی در تلویزیون با آن ظاهر است و اینجا جور دیگری، خب طبیعی است که نقش و بازیگری یک چیز است و زندگی شخصی فرد چیزی دیگر.

 

*شاید برای عده‌ای این‌طور تصور شود که شما عمداً با این ظاهر حضور پیداکرده‌اید تا خبرساز شوید. مخالفید؟

نیت من برای حضور در این مراسم به‌هیچ‌وجه حاشیه‌سازی نبود. فقط خواستم لباس‌هایم با آن مراسم تناسبی داشته باشد. از کمد لباسم لباس را انتخاب کردم و نتیجه‌اش این شد. این‌همه حاشیه و دیده شدن برای خودم هم عجیب است. قصد این را نداشتم برخلاف موازین جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهم و نمی‌خواستم جلب‌توجه کنم. خودم گمان کردم پوشش و تیپم شبیه چیزی است که همیشه بوده‌ام. کاش کمی به همدیگر احترام بگذاریم.

 

*به‌هرحال شما بازیگر هستید. در چنین مواقعی وارد حاشیه می‌شوید. قبول ندارید؟

آدم انتقاد را گوش می‌دهد و آن را قبول یا رد می‌کند؛ اما توهین به آدم‌ها واقعاً زشت است. اگر به دنبال حاشیه‌سازی بودم، در این سال‌ها به سمتش می‌رفتم. قصدم این بود لباسی بپوشم که آراسته باشد؛ اما اگر مردم آن را نپسندیده‌اند، شخصاً از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.

 

 

انتهای پیام/#

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. صدف تخت چین گفت:

    واقعانمیدونم چجوری مردم خودشون باهر لباسی زننده ترازاین وارد خیابونا میشن جولان میدن شمارهاشون وارد گوشی هم میشه هزار نازو عدا برا هم میانو چشمو ابرو میان اما احتمالا کسی نمیشناسه مهمم نیست حالا یکی سرشناسه خدا نکنه تکون بخوره خودشون یادشون میره خبط و خطاهاشون فوری میشن زاهدو عابد جامعه اسلامی هست اما واقعا همه این مدل لباسها رو قسمت زنونه مردونه میپوشن هه بنظرم هرکس اختیار داره ظاهرشو خودش درست کنه زورنیست اجبارنیست هرکسو تو قبر خودش میخابونن.انقد از روی بیکاری زندگی دیگری رو رسد نکنید نقدش نکنید. آبرشو بایک حرف به خطر نندازید کسی انقد راحت با حیصت مردم بازی میکنه چطور میتونه آدم معقولی باشه از صفات مومن اینه در کار خود باشدبه دیگران نپردازد. چون معایب دیگران دید پرده بپوشد. امربه معروف ونهی از منکر در خفا دارد . داداش متین ستوده رو فقط خدا میدونه که هم متین هم ستوده انقد جایگاهتون رو از گلیمتون بالا تر نبرید برای این هموطن و هنرمند عزیز دل هم آرزوی موفقیت داریم

  2. عباس رمضانخانی گفت:

    سلام
    ایشون دو دوره در درس شیمی دبیرستان شاگرد خصوصی بنده بودند اگه بگم مودبتر و خونگرمتر و با حجب و حیاتر و عفیفتر
    ازایشون کم دیده ام اغراق نکرده ام (هر سال شاگردان زیادی داشته ام دختر و پسر)

    اما واقعا با تمام وجود دارم تاسف میخورم جامعه ما مخصوصا جوانان چند سالیه به چه سمت و سوئی میروند؟! والله اعلم
    بحث هنرمند و غیر هنرمند هم نیست
    بحث شهری و روستائی هم نیست. متاسفانه استحاله فرهنگی و اعتقادی در جهت منفی چون موریانه در حال آسیب زدن به اخلاق و دیانت و هویت و فرهنگ و همه چیز هست.
    خدا به داد مردم و جوانانمان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید