وزیر نیرو مطرح کرد؛

در آمد ۱۷۰ میلیارد تومانی سالانه با ارتقای بهره وری نیروگاه‌ها

    کد خبر :625800

وزیر نیرو گفت: با بهره‌برداری از سیستم پایش، عیب‌یابی و کنترل نیروگاه‌های کشور شاهد صرفه‌جویی و درآمد حدود ۱۷۰ میلیارد تومان در سال هستیم.

 

به گزارش وزارت نیرو، رضا اردکانیان صبح امروز یکشنبه ۲۱ مهرماه در آیین رونمایی از طرح ارتقای عملکرد توربین‌های گازی بزرگ کشور با پیاده‌سازی فناوری HAS گفت: رسیدن به افزایش توان حدود ۱۰۰۰ مگاوات در نتیجه اجرای این طرح دستاورد بسیار بزرگی است و آغازی برای افزایش بهره‌وری در این زمینه است. از جمله نتایج محدودیت‌های تحمیل شده در کشور این است که به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از ظرفیت علمی و توان تجربی کشور توجه بیشتری شده و قادر خواهیم بود از مجموعه ثروت‌ها و امکانات موجودمان بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم.

 

وزیر نیرو ادامه داد: در خصوص ارتقای توان توربین‌های گاز کار ارزشمندی انجام شده و باعث می شود بتوانیم افت راندمان ناشی از تفاوت در شرایط فشار، دما و رطوبت بین زمان طراحی و بهره‌برداری با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی را به میزان قابل ملاحظه‌ای جبران کنیم. گزافه نیست اگر تحمیل جنگ و تحریم را در این ببینیم که اصلی ترین امتیاز و ثروت تمام نشدنی این سرزمین که منابع انسانی است را به نحوی درگیر کنند تا از بهره‌وری کامل دور نگه دارند. هر حرکتی که امروز در جهت افزایش امید واقعی و روشن‌تر کردن داشته‌های این سرزمین صورت گیرد، حرکتی صحیح و اخلاقی است.

 

به گفته این مقام مسوول ما به عنوان متولیان صنعت آب و برق که بیشترین تماس را با مردم کشور داریم، از هفته گذشته پویشی را تحت عنوان «هر هفته: الف، ب، ایران» به‌ منظور نمایش سیر آبادانی تمام نشدنی این سرزمین آغاز کردیم و تا پایان سال، هر هفته یکی از پروژه‌های بزرگ آب و برق را در سطح کشور افتتاح خواهیم کرد. امیدواریم با اجرای این طرح‌ها و پروژه‌هایی که به ثمر می‌رسند، آسایش و امنیت خاطر بیشتری برای مردم کشور فراهم شود.

 

وی ادامه داد: اخیراً به یکی از مهم‌ترین پیمان‌های اقتصادی منطقه‌ای تحت عنوان اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیوسته‌ایم؛ این در حالی است که کشورهای زیادی در صف الحاق به این اتحادیه هستند.

 

وزیر نیرو پیوستن به این اتحادیه را برای کشور فرصت بی‌نظیری دانست و افزود: در بخش برق می‌توانیم ارتباطات وسیعی را با کشورهای همسایه سازماندهی کنیم. در افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه همه همسایگان ما با آغوش باز پذیرایی نیروهای تخصصی و خدمات فنی و مهندسی کشور ما هستند. توسعه این صنعت و عرضه آن از طریق کمک به کشورهای همسایه برای بهبود زیرساخت‌های‌ آن‌ها موجب خواهد شد تا از زمینه‌های حضور بیگانگان در منطقه کاسته شود. با توجه به دوران مدیریت عرضه و تقاضا باید از طریق ارتباط بیشتر با جامعه مصرف کنندگان و استفاده موثرتر از شاخه علوم اجتماعی بتوانیم زمینه را به شکل تاثیرگذارتری برای مصرف صحیح در جامعه فراهم کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید