بعد از برگزاری ۵ جلسه محاکمه مجدد مطرح شد

درخواست متهم نفتی برای غیرعلنی کردن دادگاه

    کد خبر :62571

متهم ردیف دوم پرونده نفتی، در جلسه ششم دادگاه، خواستار غیرعلنی شدن جلسه محاکمه شد.

مهدی شمس در ششمین جلسه محاکمه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب در مقام دفاع از خود اظهار کرد: کلام آخر را می‌گویم و درخواست دارم که دادگاه غیرعلنی برگزار شود. در جلسات گذشته همواره سعی کردم با دلایل و اسناد شفاف‌سازی کنم.

شمس ادامه داد: با اسناد ناشیانه‌ای که توسط هولدینگ سورینت تهیه شده، من را گرفتار کردند و اکنون با کمک قوه قضائیه و دادستان تهران، فرصتی فراهم شده، امیدوارم زوایای پنهان پرونده آشکار شود و به‌طور خصوصی آماده ارائه توضیحات هستم.

متهم ردیف دوم پرونده اضافه کرد: در جلسه روز گذشته نماینده دادستان خطاب به من گفت که برای من 2.6 میلیارد یورو پولی نیست اما این مطلب درست نیست. برای من 260 هزار دلار هم پول زیادی است.چندین سال در مناطق محروم زندگی کردم و درد این مناطق را می‌دانم اما متاسفانه در این چند روز تهمت‌هایی به من زده شد.

قاضی مقیسه گفت: بر چه اساس می‌گویید به شما تهمت زدند؟ شما اعمالی را برای رسیدن به مطامع دنیوی انجام دادید و بلاهایی را سر این نظام آوردید. آنچه دیروز نماینده دادستان قرائت کرد اقاریر خود شما بود.

شمس پاسخ داد: کیفرخواست دچار اشکالات اساسی و براساس نامه هلدینگ سورینت تنظیم شده است.

رئیس دادگاه گفت: این کیفرخواست برای امروز نیست بلکه قبلا 26 جلسه دادگاه رسیدگی برگزار شده است. شما با عنوان خدمت به نظام اسلامی یک میلیارد و 200 میلیون یورو و پول 10 کشتی را مفقود کردید.

شمس پاسخ داد: طبق اسناد مشخص است که یک میلیارد و 200 میلیون یورو به کجا رفته است؟ در نامه وزارت اطلاعات بیان شده که به صرافی سفیر آلتین رفته است. من حاضرم در ردیابی پول کمک کنم.

متهم ردیف دوم پرونده ادامه داد: کیفرخواست صادره وحی منزل نیست که دائماً آن را اصل بر اثبات محکومیت قلمداد می‌کنید. در کیفرخواست با وقایع، گزینشی برخورد شده و مصادره به مطلوب شده است.

وی ادامه داد: اطلاعات من بسیار کمتر از مسئولینی بوده که به زنجانی اعتبارات نجومی دادند. من با قصد خیر و شکستن تحریم‌ها وارد شدم، متأسفانه عدم رد مال توسط نفر اول پرونده موجب شد من که قصدم خدمت به نظام بود به خیانت متهم شوم.

متهم ردیف دوم پرونده افزود: در دفاعیاتم براساس راستی و درستی و اسناد غیرقابل انکار مطالب را مطرح کردم و حتی خطا و اشتباهات دیگران را گوشزد کردم. قصد سوء نیت نداشتم و اهداف مادی برایم ثانویه بوده است.

شمس با بیان اینکه با هدف خدمت راهی کشور شده بود گفت: تمام کارهایم را جزء به جزء با مقامات امنیتی در میان گذاشتم و با تأیید آنها اقدام کردم.

متهم ردیف دوم پرونده نفتی تصریح کرد: جالب این است که متهم به همکاری نکردن شده ام. می‌توانستم «اونر ایر» را بفروشم و خودم و نسل بعدم را بیمه کنم.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید