بزرگترین اقتصاد اروپا ۰.۱ درصد کوچک شد

صادرات آلمان افت کرد

    کد خبر :625182

داده‌های جدید نشان داد صادرات آلمان در ماه آگوست بیش از آنچه انتظار می‌رفت کاهش یافته است. این داده‌ها احتمال این که افت بخش تولید بزرگترین اقتصاد اروپا را به رکود بکشاند تقویت کرد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، داده‌های روز پنج‌شنبه نشان داد که صادرات آلمان در ماه آگوست بیش از آنچه انتظار می‌رفت کاهش یافته است. این داده‌ها احتمال این که افت بخش تولید بزرگترین اقتصاد اروپا را به رکود بکشاند تقویت کرد.

 

شرکت‌های المانی که به صادرات وابسته هستند، از کند شدن اقتصاد جهانی و آشفتگی‌های تجاری مربوط به اختلافات آمریکا و چین و همچنین خروج انگلستان از اتحادیه اروپا آسیب دیده‌اند.

 

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که در ماه گذشته صادرات این کشور ۱.۸ درصد افت کرده درحالی که واردات ۰.۵ درصد رشد کرده است. مازاد تجاری آلمان در این ماه به ۱۸.۱ میلیارد یورو (معادل ۱۹.۹ میلیارد دلار) رسید.

 

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که صادرات آلمان ۱ درصد افت کند و واردات ۰.۲ درصد کاهش یابد. در پیش‌بینی آنها مازاد تجاری هم ۱۹.۱ میلیارد یورو برآورد شده بود.

 

داده‌های اخیر نشان داد که در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی اقتصاد آلمان ۰.۱ درصد کوچکتر شده است و پیش‌بینی می‌شود که در ۳ ماهه سوم هم افت اقتصادی ادامه پیدا کند. اکثر اقتصاددانان، رکود اقتصادی را به معنای افت اقتصادی در ۲ سه ماهه متوالی تعریف می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید