رئیس بیمارستان مسیح دانشوری؛

پیوند ریه یکی از سخت ترین جراحی هاست

    کد خبر :625092

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: بیمارستان مسیح دانشوری در حوزه پیوند ریه و طول عمر بیماران پس از پیوند، موفق ترین مرکز در غرب آسیا است.

 

علی اکبر ولایتی، روز شنبه در نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه سل در بیمارستان فرهیختگان، با بیان اینکه این کنگره طی دو دهه اخیر هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، افزود: بیش از ٩٠ مقاله علمی در قالب سخنرانی و پوستر، در این کنگره ارائه می شود.

 

وی، بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه پس از پیوند ریه و سل را سه محور اصلی کنگره امسال عنوان کرد و گفت: در روز آخر کنگره که مصادف با روز جهانی مبارزه با سل است، برنامه ویژه‌ای با محوریت سل با مشارکت متخصصان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

 

ولایتی درباره جراحی‌های پیوند که در بیمارستان مسیح دانشوری انجام‌شده است، به ٢٥٧ مورد پیوند قلب، بیش از ٢٠٠ مورد پیوند ریه اشاره کرد و مجموعا آمار پیوندهای این مرکز را کم‌نظیر توصیف کرد.

 

وی افزود: پیوند ریه یکی از سخت‌ترین جراحی‌هاست و عملکرد بیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه پیوند ریه و طول عمر بیماران پس از پیوند، موفق‌ترین مرکز در غرب آسیاست.

 

رئیس نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه سل، با بیان اینکه پیوند، قله علم پزشکی در حوزه درمان است، خاطرنشان کرد: بیمارستان مسیح دانشوری ضمن دراختیارداشتن اساتید مجرب و امکانات منحصربه‌فرد و همچنین آمار اعمال جراحی موفق حرف اول را در این حوزه در کشور میزند.

 

وی اظهار امیدواری کرد؛ با برگزاری این کنگره و تبادل تجربیات علمی بتوانیم گام‌های مؤثرتری در حوزه درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ریوی برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید