مخالفان طرح جدید ترافیک دلیل علمی ندارند

    کد خبر :624851

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مخالفان طرح جدید ترافیک دلیل علمی و منطقی ندارند‌،گفت: مخالفت‌ها در این زمینه از نوع مقاومت همیشگی در برابر تغییر است.

یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره ارائه دوچرخه‌های اشتراکی «بیدود» به خبرنگاران بدون ودیعه اولیه و وام دوچرخه به آنها اظهار داشت: این موضوع در حال حاضر گرفتار بروکراسی اداری شده ولی با این وجود پیش‌بینی می‌کنیم تا اواسط آبان به نتیجه نهایی برسد و از آن زمان اجرایی شود.

 

وی تأکید کرد: این تسهیلات شهرداری تنها برای خبرنگاران است که از طرح ترافیک بهره‌مند نشده‌اند و سایر خبرنگاران در صورت واگذاری طرح خود می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.همچنین سایر اقشار از جمله دانشجویان و کارمندان هم به تدریج این طرح برای آنها هم اجرا می شود.

 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد انتقادات وارده به طرح جدید ترافیک و اینکه گفته می‌شود این طرح در کاهش آلودگی هوا و ترافیک مؤثر نبوده است،‌گفت: بدیهی است که ما ناچار به تغییر طرح ترافیک بوده‌ایم، رشد تکنولوژی سبب شد در مخابرات از روش های نوین استفاده شود

 

حجت گفت: به طور مثال در حال حاضر کمتر از تلفن‌های سیم‌دار استفاده می‌شود و طرح ترافیک نیز به این صورت بود که در ابتدا با استفاده از زنجیر مانع از ورود خودروها در محدوده طرح می‌شدیم که پس از آن استفاده از دوربین مدنظر قرار گرفت و هوشمند شدن شهر سبب اجرای طرح جدید ترافیک شد.

 

به گزارش فارس،حجت با اشاره به اینکه روزانه 8 میلیون عکس از خودروها توسط دوربین‌های هوشمند گرفته می‌شود گفت: 10 سال قبل این امکان وجود نداشت و به نظرم اجرای طرح ترافیک بسیار مؤثر است و با پیشرفت تکنولوژی هیچ راهی جز اجرای آن نداشتیم. کسانی هم که با این طرح مخالفت می‌کنند به دلیل مقاومت در برابر تغییر است و هیچ دلیل علمی و منطقی ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید